Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:119765
 
Evaluation:
Published: 11.06.2012.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 11 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Extract

Programma paredzēta bērniem ar psihiskās attīstības aizturi, vai psihiskās attīstības vieglu atpalicību. Grupā strādā ar diennakts režīmu pēc vecāku izvēles un vajadzības.
Dienas gaitas precīza organizēšana ir pirmais priekšnoteikums bērna normālai intelektuālai, fiziskai un psihiskai attīstībai. Tajā harmoniski mijas bērna garīgā un fiziskā slodze, darbs un atpūta, pastaiga un miegs, rotaļas un spēles. Bērnu dzīves organizēšana un audzināšana pamatojas uz vispārīgām pedagoģiskām prasībām, uz principu par pakāpenisku un secīgu iesaistīšanu režīma procesos, uz bērnu daudzveidīgajai darbībai nepieciešamo apstākļu radīšanu. Režīmā paredzētie darbības veidi katru dienu tiek veikti vienā un tajā pašā laikā, jo tas sekmē nosacījuma refleksu un to sistēmu veidošanos. Līdz ar to katrs iepriekšējai dienas ritma posms kļūst par nosacītu signālu nākamajam pasākumam. Tā tiek nodrošināta bērna veselības aizsardzība, nostiprināšana, pilnvērtīga fiziskā attīstība, radīts možs, dzīvespriecīgs noskaņojums un drošības sajūta. Dabiskā secībā un pakāpeniski bērns pāriet no viena darbības veida pie cita. Režīms ir organizēts tā, lai patstāvīgās rotaļas, spēles, nodarbības, pastaiga un ēdināšana būtu pedagoga, defektologa un pedagoga palīga saskaņotā sadarbībā. Režīms tikai tad organizē bērna dzīvi un ir svarīgs audzināšanas un attīstības faktors, kad tas tiek precīzi pildīts.
Dienas gaitā bērnam pēc vecāku izvēles un vajadzības tiek nodrošināta četrreizēja ēšana: brokastis, pusdienas, launags, vakariņas.
Viens no galvenajiem uzdevumiem no rīta ir radīt bērnam mierīgu un priecīgu noskaņojumu visai dienai, vēlēšanos spēlēties un darboties.
Rīta aplī pedagogs noskaņo bērnus uz savstarpēju labestīgu saskarsmi, ieinteresē uz aktīvu darbošanos, pastāstot par dienā iecerēto.
Nodarbības notiek pēc nodarbību saraksta. Nodarbību pamatsaraksts sastādīts ievērojot sistemātiskuma, pēctecības un pakāpenības principus, ko nosaka nodarbību pareiza secība pēc organizācijas veida un intelektuālās slodzes, kas cieši saistīta ar attīstības uzdevumiem.
Lai veiktu bērnu tikumisko, morālo, estētisko un ētisko audzināšanu, regulāri tiek organizēti svētki, teātra izrādes, koncerti, izstādes un tematiskās pēcpusdienas. Sadalot nodarbību laiku cenšamies atrast līdzsvaru starp bērnu brīvo spēli un nodarbībām defektologa un pedagoga radošā vadībā. Ja brīvai spēlei atlicina pārāk maz laika, bērni savā darbībā un attīstībā zaudē pašu galveno – fantāziju. Fantāzijas cauraustas rotaļas ir svarīgs priekšnoteikums prasmei ar visu savu cilvēcību nodoties darbam. Piešķiram lielu nozīmi materiālajai bāzei. Tikai daudzveidīgas, vecumam un attīstības pakāpei atbilstošas rotaļlietas veicina bērna attīstību.
Katras dienas obligāta sastāvdaļa ir pastaiga rīta un pēcpusdienas cēlienā. Liela nozīme pastaigai ir fiziskajā audzināšanā, bērna organisma nostiprināšanā un norūdīšanā izmantojot dabiskos dabas faktorus – gaisu, sauli, ūdeni. Pastaigās tiek nodrošināta bērnu daudzveidīga un saturīga darbība – rotaļas, spēles, darbs, novērojumi. Pedagogs pievērš uzmanību bērnu slodzei, pamīšus organizējot dažādas kustīguma pakāpes rotaļas, spēles un nodarbības. Pastaigās ārpus bērnudārza teritorijas bērnus pavada divi pieaugušie, pirms tam piereģistrējot grupas nosaukumu, bērnu skaitu un pastaigas mērķi žurnālā.
Pirmsskolas vecuma bērna attīstībai ir nepieciešama diendusa. Tā nodrošina atpūtu pēc aktīvas darbības, kā arī spēku un enerģijas uzkrāšanu bērna turpmākai darbībai dienas otrajā pusē. Bērni guļ labi izvēdinātā telpā, kurā logi aizsargāti no tiešajiem saules stariem un spilgtas gaismas. Norūdīšanās procedūras un vingrošana tiek organizēta pēc dienas miega labi izvēdinātā grupas telpā, respektējot bērna veselības stāvokli un temperatūru grupas telpā.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,98 €
Work pack Nr. 1323531
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register