Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:131065
 
Evaluation:
Published: 29.03.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Izglītības alternatīvās teorijas    4
2.  Montesori pedagoģija    5
2.1.  Montesori pedagoģijas principi    5
2.2.  Montesori metode    6
2.3.  Attīstības sensitīvie periodi    7
2.4.  Montesori materiāls    8
  Secinājumi    9
  Izmantotā literatūra    10
Extract

Cilvēces tālāka attīstība lielā mērā ir atkarīga no jaunās paaudzes audzināšanas. Audzināšanas metodes nosaka sabiedrībā valdošās vērtības. Mainoties sabiedrības vajadzībām mainās arī audzināšanas metodes.
Nav viena vides modeļa, kas būtu attiecināms uz ikvienu bērnu, nav arī universālas metodes, lai vienādi apmācību ikkatru skolēnu, jo skolēnu uztveres spējas un iegaumēšana ir stipri atšķirīgas. Daļa skolēnu priekšroku dod eksperimentālai darbībai, citiem nepieciešams individuālais darbs. Taču skolotāju uzdevums ir piedāvāt katram skolēnam attīstīt viņa talantus savu spēju robežās.
Mums katram ir sava iespēja bērnībā atklāt pašam sevi, it īpaši, ja ir radīta tāda vide. Pieaugušais ir tas, kas ļauj bērnam pētīt, izmēģināt, pārbaudīt sevi, censties kaut ko izdarīt, piedzīvot neveiksmi un mēģināt darīt atkal.
Vienlaicīgi attīstot gan mākslinieciskās, gan ētiskās, gan intelektuālās spējas, cilvēks veidojas par vispusīgu, harmonisku un iekšēji brīvu sabiedrības locekli.
Pedagoģijā laika ritumā ir radušās jaunas idejas cilvēka audzināšanā. Skaidri ir redzams, ka ar tradicionālo bērnudārzu un skolu vairs nepietiek, lai apmierinātu bērna un jauna cilvēka vajadzības. Mūsdienu civilizācija cilvēkiem izvirza jaunas prasības un ir nepieciešama izglītojošo iestāžu pārstrukturēšana.
Ir attīstījušās un arī mūsdienās pastāv un tiek pielietotas alternatīvās izglītības metodes.
Aplūkosim tuvāk alternatīvās izglītības metodes un Montesori pedagoģijas devumu bērna izglītībā.
Vārds alternatīvā pedagoģija/izglītība nozīmē vairāku personību devumu pedagoģijā, kuru raksturo kā kaut ko oriģinālu, nebijušu, nozīmīgu visā pasaulē. Arī Latvijā arvien vairāk uzkrājas pieredze izglītības alternatīvo teoriju pielietošanā praksē. Ar tām strādā gan atsevišķās skolās, gan bērnudārzos, gan individuāli. Par šo teoriju darbības principiem un metodēm pēdējā laikā presē publicēti dažādi viedokļi, vērtējumi, izdotas grāmatas.
Izcilākās personas, kas devušas ieguldījumu alternatīvās izglītības attīstībā ir Marija Montessori, Rūdolfs Šteiners un Selestins Frenē, kuri ir radījuši savas izglītības metodes.
Ko viņi ir paveikuši izglītības jomā?…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,48 €
Work pack Nr. 1179965
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register