Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:132945
 
Evaluation:
Published: 30.05.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
1.  Pusaudžu adaptācija skolā    5
2.  Adaptācijas nedēļas programmas raksturojums – kam programma paredzēta    9
3.  Pirmā diena    12
4.  Otrā diena    16
5.  Trešā diena    19
6.  Ceturtā diena    23
7.  Piekā diena    30
  Nobeigums    35
  Secinājumi    36
Extract

Profesionālā izglītība ir teorētiska un praktiska sagatavošanās un gatavība darbam noteiktā profesijā, profesionālās kvalifikācijas ieguvei un sasniegtās profesionalitātes jeb profesionālās kompetences pilnveidei.
Zināšanas un iemaņas visa mūža garumā, nodrošinot iedzīvotāju profesionālo rīcībspēju atbilstoši darba tirgus prasībām, cilvēku individuālajām spējām un interesēm.
Latvijā vidējās pakāpes profesionālo izglītību var iegūt arodizglītības un vidējās speciālās izglītības mācību iestādēs. Arodizglītību var iegūt arod/amat/skolās, arodvidusskolās, arodģimnāzijās un arodskolās.
Visi priekšmeti profesionālās izglītības mācību programmās ir obligāti. Tie sadalīti 3 blokos: praktiskā mācība; speciālie priekšmeti un vispārizglītojošie priekšmeti. Speciālo priekšmetu blokā ietilpst mazā biznesa kurss un informātika; vispārizglītojošo priekšmetu blokā – latviešu valoda un literatūra, matemātika, svešvaloda, vēsture un fizkultūra.
Latvijā profesionālajai izglītībai ir šāda struktūra:
divgadīgā arodizglītība paredzēta vienkāršu arodu apguvei (remontatslēdznieki, šuvējas u.c.);
trīsgadīgā arodizglītībā apgūst 84 % aroda (metālapstrādātāji, drēbnieki, pārdevējas, galdniekiem u.c.);
četrgadīgā arodizglītība paredzēta sarežģītu arodu apguvei (mēbeļgaldnieki, sekretāres, grāmatsējēji, salicēji u.c.).
Šo arodizglītību ieguvušajiem nav tiesības stāties augstskolā, jo netiek apgūta pilna vidējā vispārējā izglītība. Lai tomēr būtu iespēja turpināt studijas augstskolā, labākajiem audzēkņiem tiek dota iespēja mācīties vēl vienu gadu. Tas ir izlīdzinošais kurss, kuru apgūstot audzēkņi saņem zināšanas, kas nepieciešamas vidējās vispārējās izglītības atestāta iegūšanai:
piecgadīgā amatizglītība (ādas, tekstila, koka izstrādājumu izgatavotāji, kalēji u.c.);
pēc 12. klases attiecīgi 1,2 vai 3 – gadīgas mācības pēc laika ziņā saīsinātām aroda apguves programmām vai tādu arodu apguve, kur nepieciešama vidējās izglītības bāze (viesnīcu, restorānu servisa darbinieki, pansiju vadītāji u.c.);
vidējā speciālā izglītība – 4 vai 5 gados pēc 9. klases vai 2 – 3 gados pēc 12. klases tehnikumos, koledžās, māsu skolās iegūst vienu no 130 pašlaik piedāvātajām specialitātēm.
Profesionālās izglītības iestādēs speciālo un vispārizglītojošo priekšmetu stundu kopējais vidēji ir 36 stundas. Prakses un teorijas attiecības arodizglītībā ir 60:40 %, komercizglītībā 30:70 %, arodos, kur iegūst arī vispārējo vidējo izglītību, ir 50:50 %, vidējās profesionālās mācību iestādēs 25:75 %. Teorija sastāv no speciālajiem, specialitātes apguvi nodrošinošiem un vispārizglītojošajiem priekšmetiem.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register