Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:149967
 
Author:
Evaluation:
Published: 12.03.2008.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 20 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
I.  Teorētiskās daļas apskats    4
1.  Kompleksā domāšana    4
2.  Kritiskā domāšana    5
3.  Radošā domāšana    8
4.  Kas nepieciešams mūsdienu cilvēkam mērķu sasniegšanai dzīvē    9
5.  Kas raksturīgs kritiski domājošai personai    11
5.1.  Kritiski domājošas personas prasmes    11
5.2.  Apgalvojumi, kuriem piekrīt kritiski domājoša persona    11
5.3.  Apgalvojumi, kurus atbalsta persona ar vāji attīstītu kritisko domāšanu    11
5.4.  Atšķirības skolotāju darbā    12
6.  Mūsdienu izglītības mērķi saistībā ar domāšanas attīstību    14
II.  Praktiskās daļas analīze    15
1.  Aptauju rezultāti un to analīze    15
1.1.  Vidusskolēnu anketu rezultāti un to analīze    15
1.2.  Dažādu skolu absolventu anketu rezultāti un to analīze    20
2.  Ieskaišu darbu analīze    25
3.  Interviju analīze    26
  Secinājumi    27
  Izmantotie informācijas avoti    28
  Nepublicētie materiāli    29
  Anotācija    30
  Pielikums    31
Extract

Es izvēlējos rakstīt par man un daudziem citiem aktuālu tēmu – ko skolā es gūstu kā personība, kādas ir domāšanas attīstības iespējas skolā. Pārāk bieži pieķeru sevi rīkojamies nevis pēc savām vēlmēm un uzskatiem, bet, vadoties pēc tā, ko no manis prasa. Vairākums skolotāju mūs nevērtē kā personības ar savu viedokli, bet gan kā vietas, kurās „noguldīt” savas zināšanas un visas izglītības standarta prasības. No mums viņi gaida tikai veiksmīgu šo viedokļu „atspoguļošanu”. Bet mēs neesam spoguļi. Mēs paši gribam dzīvot. Un, manuprāt, pats galvenais skolas uzdevums ir sagatavot mūs dzīvei. Tas nozīmē, iemācīt mums risināt problēmas, pieņemt lēmumus, sadarboties ar citiem, veidot veiksmīgas attiecības un karjeru, atrast vispiemērotāko jomu, kurā izpaust sevi.

Darba tēma: Domāšanas attīstības iespējas skolā.
Darba mērķis: Noskaidrot, vai skolā tiek veicināta mūsdienīgas domāšanas attīstība.
Darba uzdevumi:
1.Noskaidrot, kas ir domāšana, kādas prasmes sevī ietver kritiskā un radošā domāšana.
2.Izpētīt, kāda veida domāšana nepieciešama mūsdienu cilvēkam mērķu sasniegšanai dzīvē.
3.Salīdzināt, kas raksturīgs kritiski domājošam skolēnam un kritiski domājoša skolotāja darbam.
4.Uzzināt, kādi domāšanas attīstības mērķi tiek izvirzīti izglītības normatīvajos dokumentos.

1. Kompleksā domāšana
Domāšana ir prāta process, ar kura palīdzību tiek modelēta pasaule. Domāšana ir manipulācija ar informāciju, piemēram, veidojot uztveri, nodarbojoties ar problēmu risināšanu un iemesliem un pieņemot lēmumus. Domāšana ir augstākā izziņas funkcija, un domāšanas procesa analīze ir izziņas psiholoģijas sastāvdaļa (2). Dažviet domāšana tiek definēta arī kā īstenības vispārināts atveidojums valodu formās (12, 10). Bieži uzsver, ka domāt nevar iemācīties pats no sevis, dabiskā ceļā un bez piepūles, ka, lai domātu nepieciešams sasprindzinājums. Māka iegūt šo sasprindzinājumu ir tas pats, kas māka nonākt domas stāvoklī (10, 22). Ēvalds Iljenkovs savā grāmatā raksta, ka spēja prasmīgi domāt nav iedzimta īpašība, nav dabas dāvana, bet tieši prasme, kuru katrs cilvēks var iemantot un kuru viņam vajag ieaudzināt sevī (5, 8).…

Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register