Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:166356
 
Evaluation:
Published: 04.06.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 26 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
1.  Vērtību teorētiskie aspekti    4
1.1.  P. Zeiles koncepcija    6
1.2.  F. Nīčes koncepcija    9
2.  Bērnu vērtību veidošanās ietekmējošie faktori    11
2.1.  Ģimenes ietekme uz vērtību veidošanos    13
2.2.  Vienaudžu ietekme uz vērtību veidošanos    16
3.  Vērtīborietācijas priekšnosacījumi mācību stundās    18
4.  Ieteikumi vērtībizglītības veidošanā    23
  Secinājumi    27
  Literatūras saraksts    28
Extract

Vērtības ir ļoti sarežģīts fenomens, kas caurauž un sakārto mūsu dzīvi, sākot ar bioloģisko un beidzot ar kultūras un gara dzīves augstākajiem mērķiem. Jau sengrieķu filozofi pievērsa uzmanību tam, ka cilvēka dzīvi nosaka noteiktas orientācijas – viņš parasti dod priekšroku patīkamajam, grib sasniegt baudu, iegūt zināšanas, labklājību, tāpēc cenšas izvairīties no visa nepatīkamā un traucējošā (23; 36).
Aksioloģija – zinātne par vērtībām – radās divdesmitā gadsimta sākumā buržuāziskajā filozofijā. Filozofi pretstatīja aksioloģiju zinātnei, saskatīja zinātnē ”īpašu pasauli”, kas pretēja realitātei, tādējādi mītificēja un mistificēja vērtību izpratni. (24;8). Vērtību problēmas izvirzīšana ir dziļi pamatota un cieši saistīta ar ideāla, mērķa, normas, cilvēka dzīves jēgas jēdzieniem (15). Aksioloģijas pamatlicējs Makss Šēlers mācību par vērtībām attīsta fenomenoloģijas kontekstā. Vērtība pastāv emocionālā vērojumā, cilvēks to pārdzīvo, nevis abstrakti izsecina, tādējādi tās savā būtībā ir neatkarīgas no vērtējuma. Vērtības ir fenomens, kas atklājas emocionālās intuīcijas aktā (23;37). Arī Liepājas Universitātes pedagoģijas profesore A. Līdaka min, ka vērtības ir sarežģīts fenomens, kas norisinās katram indivīdam subjektīvi, taču nozīmīgumu ietekmē arī sabiedrības attieksme pret tām (7;39).
Pēc filozofa P. Zeiles uzskatiem, vērtības jēdziens ir objektīvā un subjektīvā vienība. Dialektiskās vienības objektīvā puse ir priekšmetu un parādību objektīvās īpašības, bet subjektīvā – to uztvere cilvēkā un konfrontācija ar viņa vajadzībām un interesēm (24;30). Filozofs Ž. P. Šatrs vērtību definē kā jēgu, kuru cilvēks izvēlas. Vērtību izvēle saistīta ar cilvēka aktīvo pozīciju – vērtības nosaka izvēli, kam dot priekšroku (6;574). …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1242892
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register