-
Skolnieku (7-11 gadi) aprūpes trūkums ģimenē
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
Terminu skaidrojums | 4 | |
Prakses mērķis | 5 | |
Prakses uzdevumi | 5 | |
1. | Problēmsituācijas apraksts | 6 |
2. | Mērķa grupas sociālais portrets | 7 |
Skolas vecuma bērnu vajadzības un problēmas | 7 | |
3. | Sociālpedagoģiskas darbs Mežciems pamatskola | 15 |
Sociālā pedagoga kompetences- funkcijas, lomas un metodes | 16 | |
Mežciema pamatskolas sociālā pedagoga sadarbības esošie partneri | 19 | |
Normatīvie akti | 20 | |
Bērnu aprūpes trūkums mezo un makro vides skatījumā | 23 | |
Secinājumi | 24 | |
Nobeigums | 25 | |
Izmantotā literatūra | 27 |
Ikviena cilvēka dzīvē un sabiedrības attīstības procesā liela nozīme ir ģimenei, tā tiek uzskatīta par pirmo socializācijas vietu cilvēka mūžā, kas atstāj būtisku ietekmi visā tālākajā dzīves posmā. Vērtības un normas, kuras dominē sabiedrībā, atspoguļojas tās mikro vidē – ģimenē. Bērni ir īsti cilvēki, nevis tikai pielikums pieaugušajiem. Ģimene ir galvenā bērna audzinātāja, izglītotāja. Tajā bērns apgūst pirmās komunikācijas prasmes un attieksmes pret sevi un visu apkārtējo. Bērni ir atkarīgi no pieaugušajiem, tāpēc viņiem ir nepieciešama gādība, rūpes, aizsardzība un atbalsta no vecāku puses, un vecākiem ir jānodrošina miteklis, ēdiens, apģērbs un citi pakalpojumi, lai apmierinātu pamatvajadzības un attīstītu sociālās iemaņas. Straujās pārmaiņas sabiedrībā un neskaitāmās sarežģītās sociālās problēmas, skar ģimeni. Smagais ekonomiskais stāvoklis, lielais bezdarbs, alkoholisms un citi faktori ģimenēs rada sociālo un psiholoģisko stresu. Līdz ar to mainās ģimenes modelis, vecākiem arvien mazāk atliek laika veltīt savu bērnu audzināšanai. Mūsdienās bērna audzināšana vairs nav tikai ģimenes uzdevums. Būtiska loma bērnu attīstībā ir pirmsskolas izglītības iestādēm un skolām. Galvenās problēmas ir bērnu aprūpes neesamība (bērnu kvalitatīvas aprūpes struktūru trūkums), lielas izmaksas, nepieejamība, zema kvalitāte un tās nodrošināšana nepiemērotā laikā. Jebkura veida aprūpes trūkums bērnam, no pieaugušo puses, ir ļaunums bērna psiholoģiskajai, fiziskajai vai sociālajai veselībai. Aprūpes trūkums atstāj ietekmi uz bērna vai pusaudža attīstību, neraugoties uz viņu vecumu .Mūsu valsts likumdošanā ir iestrādātas normas, kuras nosaka vecāku pienākumus rūpēties par sava bērna dzīvību un labklājību, nodrošinot viņu ar pajumti, apģērbu, audzināt un skolot viņu. Rūpes par bērnu nozīmē viņa aprūpi, uzraudzību un tiesības noteikt viņa dzīvesvietu. …
Izzināt skolas vecuma bērna no 7 līdz 11 gadiem vajadzības un izprast dažādu sociālo faktoru (sociālpolitisko, vides, kultūras, ekonomikas) ietekmi uz sociālo problēmu, to risināšanas iespējas mezo un makro līmenī. MĒRĶA GRUPA Ģimenes ar skolas vecuma bērniem (no 7 līdz 11 gadiem), kuri mācas Mežciema pamatskolā. 1. Skolas vecuma bērnu, ka mērķa grupas izpēte un raksturojums. 2. Iepazīties un analizēt teorētisko literatūru par skolas vecuma bērna no 7 līdz 11 gadiem vecuma posmu attīstību. 3. Pamatskolas skolas vecuma bērnu vajadzības un problēmas. 4. Veikt skolas vecuma bērnu vecāku anketēšanu un sociāla pedagoga intervēšanu , analizēt iegūto informāciju. 5. Raksturot sociālā pedagoga kompetences – prasmes, lomas un metodes. 6. Iepazīties, pētīt un analizēt Latvijas Republikas normatīvos dokumentus. 7. Izprast makro un mezo līmeņa faktorus, kas ietekmē sociālo problēmu un to risināšanu skolas vecuma bērniem un viņu vecākiem. 8. Piedāvāt ieteikumus problēma risināšanai.
- Pedagoģiskā prakse pirmsskolā
- Skolnieku (7-11 gadi) aprūpes trūkums ģimenē
- Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Pedagoģiskā prakse pirmsskolā
Practice Reports for university12
-
Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā
Practice Reports for university45
-
Sociālā psiholoģija
Practice Reports for university9
-
Prakse veco ļaužu pansionātā
Practice Reports for university12
-
Saulkrastu PVI "Sociālās aprūpes māja"
Practice Reports for university11