Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:200262
 
Author:
Evaluation:
Published: 03.01.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 8 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads   
1.  Pārveidojumi izglītības sistēmā un pedagoģiskā doma Latvijā no 1918. gadam līdz 1940. gadam   
1.1.  Skolu sistēma Latvijā 1918. g. – 1940. g   
1.2.  Izglītības sistēma   
2.  Pārveidojumi izglītības sistēma Latvijā kara apstākļos   
2.1.  Pārkārtojumi izglītības sistēmā Latvijā vācu okupācijas gados   
3.  Izglītības sistēma Latvijā no 1944. gada līdz Latvijas neatkarības pasludināšanai   
4.  Izglītība Latvijā mūsdienās   
4.1.  Vispārīgās izglītības sistēmas raksturojums   
4.2.  Tiesības uz izglītību   
4.3.  Izglītības ieguves valoda   
4.4.  Maksa par izglītības ieguvi   
5.  Latvijas Republikas izglītības sistēma   
5.1.  Pirmskolas izglītība   
5.2.  Pamatskolas izglītība   
5.3.  Vidējā izglītība   
5.4.  Vispārējā vidējā izglītība   
5.5.  Profesionālā vidējā izglītība   
5.6.  Pēcvidējā izglītība   
5.7.  Augstākā izglītība   
5.8.  Pēcdiploma studijas   
6.  Mazākumtautību skolas un 2004. gada izglītības reforma   
  Nobeigums   
Extract

Skolu sistēma Latvijā 1918. g. – 1940. g.

1918. gadā proklamēja Latvija Republiku. Jaunajai valstij vajadzēja risināt daudzas problēmas. Viena no tām bija jaunas izglītības sistēmas izveide. Jau 1919. gada 8. decembrī tika pieņemts „Likums par Latvijas izglītības iestādēm”. Likums paredzēja pilsoņa obligātu izglītību no 6 līdz 16 gadiem. Diemžēl tā vēl ilgu laiku pilnībā nerealizējās materiālo grūtību un arī skolotāju trūkuma dēļ. 1921./1922. mācību gadā no visiem skolas vecuma bērniem skolu neapmeklēja 33% bērni.
Likumā par Latvijas izglītības iestādēm bija paredzēts atvērt skolas ne tikai latviešu, bet arī mazākumtautību bērniem, tādā veidā parādot, ka Latvija ir demokrātiska republika.
Skolu skaits ātri auga. Trūka skolotāju. Izglītības ministrija veica lielu darbu skolu nodrošināšanā ar skolotājiem, kā arī skolotāju izglītošanas sistēmas izveidē.
Vairākkārt pārstrādāja pamatskolas mācību programmas (1919. gadā, 1925. gadā, 1935. gadā), pieskaņojot tās valsts nacionālajām vajadzībām.
„Mācību, audzināšanas, zinātnes un mākslas iestādes un lietas, kā arī dažus kultūras jautājumus pārzināja Izglītības ministrija, izņemot iestādes un lietas, kas uz atsevišķu likumu pamata atradās citu departamentu pārziņā”. (Izglītības un kultūras nolikums, 1937. gadā.)
Mācību iestāžu uzdevums bija veicināt tautas izglītību un audzināt tautu nacionālā un valstiskā garā. Mācību iestādēs bija jārisina jaunatnes fiziskās, intelektuālās, estētiskās un tikumiskās audzināšanas uzdevumi un jāaudzina jaunatne personiskā un sabiedriskā krietnumā, darba un tēvzemes mīlestībā, tautu un šķiru saprašanās garā.

Izglītības sistēma.

Pirmsskolas audzināšanas iestādes bija bērnudārzi. To uzdevums bija rūpēties par bērnu veselību, audzināt un mācīt viņus, lai sagatavotu pirmskolai. Bērnudārzos uzņēma bērnus no trīs gadu vecuma līdz pilnam astotajam mūža gadam. Bērnudārzus uzturēja valsts un pašvaldības.
Pirmskola bija viengadīga. Tajā bija obligāti jāmācās ikvienam bērnam vai arī jāapgūst tās kurss mājmācībā, sākot ar to skolas gadu, kurā bērnam līdz 31. decembrim paliek astoņi gadi. Pirmskolā varēja uzņemt arī bērnus, kas ir par vienu gadu jaunāki.

Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1135811
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register