Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:206839
 
Author:
Evaluation:
Published: 23.01.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Alternatīvā skola pedagoģijas terminu skaidrojošās vārdnīcas interpretācijā ir skola, kuras mērķi, izglītības saturs un pamatmetodes izvēlētas pēc citiem kritērijiem nekā netradicionālajā skolu sistēmā. Parasti ar šo jēdzienu uzsver radikālus un progresīvus uzskatus par izglītību.
18. gs beigas un 19. gs sākums Eiropā iezīmējas ar cīņu pret jauniem principiem un vēršanos pret klasicismu. Šajā laikā sāk veidoties netradicionālas bērnu audzināšanas un izglītības metodes pedagoģijā, ko pieskaita pie alternatīvām izglītības metodēm. Viena no pazīstamākajām alternatīvās pedagoģijas pārstāvēm bija Marija Montessori. Vērtējot viņas sasniegumus un ieguldījumu pedagoģijā, bieži uzsver, ka viņa ir bijusi praktiķe un visus secinājumus un atklāsmes par bērnu audzināšanu izdarījusi, novērojot savus bērnus.

Marijas Montessori pedagoģiskie uzskati un darbība
Marija Montessori (1870-1952) ir dzimusi Ankonas tuvumā. Jaunībā studējusi Romas universitātē medicīnu. Montessori ir pirmā itāliete, kura ieguvusi medicīnas doktora zinātnisko grādu. Strādājusi Romas universitātes klīnikā, ārstējot garīgi atpalikušus bērnus. M. Montessori iepazinās ar franču ārsta - psihologa E. Segena darbiem, kurš 19. gadsimta vidū veidoja garīgi atpalikušu bērnu audzināšanas sistēmu, izmantojot īpašus didaktiskus materiālus, un guva atzīstamus panākumus bērnu prāta attīstībā. M. Montessori šī ideja ietekmēja. Viņa pievērsās šīs idejas praktiskai realizēšanai, gūstot ievērības cienīgus rezultātus. Tas viņu pamudināja izmantot šīs metodes arī garīgi veselu bērnu audzināšanā.
M. Montessori kritizēja skolu par bērnu vēlmju neievērošanu. Viņa uzskatīja, ka bērnu fiziskā un garīgā attīstība noris pēc īpašiem likumiem. Vecāki, uzspiežot bērniem savu gribu, bremzē bērnu dabisko attīstību.
1907. gadā M. Montessori, lai pārbaudītu un izvērtētu savas atziņas, atvēra skoliņu pirmsskolas vecuma bērniem. Drīz viņa savu praksi attiecināja arī uz sākumskolas bērniem. Tā ieguva popularitāti un tika nosaukta par "Montessori audzināšanu". M. Montessori idejas ātri izplatījās arī ārzemēs. Savas dzīves laikā M.Montessori ir apceļojusi daudzas pasaules valstis, popularizējot savas idejas attiecībā uz bērnu audzināšanu.

Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register