Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
14,20 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:226486
 
Evaluation:
Published: 28.01.2014.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 24 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
2011 - 2015 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    5
1.  Vecāki izglītības sistēmā teorētiskā skatījumā    7
1.1.  Vecāku un skolas sadarbība izglītības satura veidošanā    8
1.2.  Vecāku iesaistīšanās izglītības politikas veidošanā Latvijā: problēmas un risinājumi    10
2.  Mācību priekšmeta „Sociālās zinības” raksturojums    14
2.1.  Mācību priekšmeta „Sociālās zinības” saturs    15
2.2.  Mācību priekšmeta „Sociālās zinības” sasniedzamie rezultāti    19
3.  Pētījums „Sociālās zinības vecāku vērtējumā”    23
3.1.  Pētījuma metodoloģija un norise    23
3.2.  Sociālo zinību nepieciešamība pamatskolā vecāku vērtējumā    25
3.3.  Sociālajās zinībās iegūstamo zināšanu, prasmju un attieksmju vērtējums    29
3.4.  Sociālo zinību satura kopējais vērtējums    38
  Nobeigums    42
  Izmantotā literatūra    44
  Pielikums    46
Extract

NOBEIGUMS
Vecāku kļūšana par aktīviem skolu sadarbības partneriem, nosakot izglītības mērķus un virzienu ir būtisks pavērsiens mūsdienu izglītības sistēmā. Tradicionālā prakse, kurā vecāki ir kā skolu klienti un pasīvi vērotāji, vairs nenodrošina efektīvu bērna izglītošanās procesu un gan izglītības jomas profesionāļi, gan paši vecāki meklē jaunus risinājumus. Vecāki sadarbojas ar skolotājiem, risina konkrētas problēmas, palīdz saviem bērniem tikt galā ar mācīšanās grūtībām. Taču vecākiem ir iespējas iesaistīties izglītības sistēmā arī augstākā līmenī – pieņemt izglītības saturu ietekmējošus lēmumus, vērtēt to un piedāvāt savus priekšlikumus izglītības politikas veidošanā.
Sociālās zinības ir viens no tiem mācību priekšmetiem pamatskolā, kurā vecāku iesaiste ir būtiska ne tikai minētajā augstākajā līmenī, bet arī zemākajā – palīdzot saviem bērniem apgūt nepieciešamās zināšanas un prasmes. Līdz ar to viņu viedokļi par šī priekšmeta nepieciešamību un ietverto saturu ir īpaši svarīgi. Sociālo zinību kvalitatīvu apguvi ietekmējošs faktors ir šī mācību priekšmeta mērķa un sasniedzamo rezultātu atbilstība vecāku priekšstatiem par to, kādai jābūt labai izglītībai.
Vecāki sociālās zinības atzīst kā nepieciešamu mācību priekšmetu pamatskolā un vismaz vispārīgi ir informēti par stundās apskatītajiem tematiem. Šajā mācību priekšmetā iegūstamās zināšanas viņi vērtē pozitīvi un īpaši atbalsta veselības, ētikas un drošības jautājumu iekļaušanu saturā. Mazāka vienprātība ir viņu vidū, vērtējot ekonomikas un pilsoniskās izglītības zināšanas, taču to mācīšana skolā nopietni netiek apšaubīta. Lai gan veselības izglītība tiek vērtēta kā visbūtiskākā, izvērtējot konkrētus ar veselību saistītus tematus, vecāki izrāda šaubas, vai visām sociālo zinību standartā minētajām zināšanām ir vieta sociālo zinību stundās.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register