Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:227212
 
Evaluation:
Published: 24.05.2012.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Izglītības un mācību satura aktuālās problēmas    3
2.  Mācību satura izvēles kritēriji    6
3.  Konkrētās un vispārējās mācību organizācijas formas    8
4.  Iespējamās neveiksmes mācībās    9
5.  Mācību stundu tipi    11
6.  Mācību motīvu veidi    12
7.  Mācību procesa psiholoģiskās struktūras posmi    13
8.  Definīcijas    15
  Izmantotā literatūra    15
Extract

Var izdalīt šādas izglītības un mācību satura aktuālās problēmas:
1. izglītības satura humanizācijas un humanitarizācijas problēma;
Mūsdienu tehnokrātiskais laikmets ir atstājis lielu iespaidu uz mācību saturu. Tā ietekmē ir radies pārāk liels uzsvars uz racionālismu, radot empātijas un emocionālo izpausmju deficītu. Bažas rada cilvēka dvēseles un emocionālās pasaules primitivizēšanās.
Tradicionālais sadalījums eksaktajos un humanitārajos mācību priekšmetos ir jāpārskata, jo arvien vairāk arī humanitārajās zinātnēs ienāk modernā datortehnika un statistiskās pētniecības metodes. Savukārt eksakto zinātņu apguve ir nepieciešamas, piemēram, svešvalodu zināšanas. Tas nozīmē, ka humanitārās un eksaktās izglītības saturs ir jālīdzsvaro.

2. mācību satura izveides problēma un mācību satura izvēles iespējas;
Konkurences un brīvā tirgus apstākļi ir atstājuši ietekmi arī uz izglītības vidi. Tiek veidotas dažāda novirziena skolas, līdz ar to ir nepieciešam variabls mācību saturs. Tāpat skolēniem tiek dota zināma izvēles brīvība individuālā mācību plāna veidošanā. Šāda pieeja gan veicina skolēnos atbildību, gan pirmo nopietno lēmumu pieņemšanu, taču mācību spēkiem būtu uzmanīgi jākomplektē izglītības satura kodols, lai tomēr skolēni „nepaliktu zaudētājos”, ja arī vidusskolas beigās maina savu viedokli par tālāko studiju virzienu. Tātad šeit iz jāizvēlas, kuri priekšmeti būs obligāti (tiem jābūt sabalansētiem), t.i., veidos skolēna zināšanu pamatu.

3. starppriekšmetu sakaru izveides problēma visos līmeņos;
Kā uzskata Dz.Albrehta, „starppriekšmetu sakari ir analoģiski sakariem starp zinātņu nozarēm.” Tas nozīmē, ka:
 dažādas zinātņu nozares pēta vienu un to pašu objektu;
 vienas zinātnes metodes izmanto vairāku objektu pētīšanā;
 dažādas zinātņu nozares atšķirīgu objektu pētīšanā izmanto vienu un to pašu teoriju.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1322656
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register