Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:234264
 
Evaluation:
Published: 25.04.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Ģimenes loma bērna audzināšanā    4
1.1.  Ģimenes kā sadarbības partera raksturojums    6
2.  Skolas un ģimenes sadarbības būtība    7
2.1.  Skolas un ģimenes sadarbības mērķi un uzdevumi    9
2.2.  Skolas un ģimenes sadarbības saturs un formas    11
3.  Skolas un ģimenes sadarbības veicināšanas metodika    13
3.1.  Pedagoģiskā personāla darbība skolas un ģimenes sadarbības veicināšanā    13
  Secinājumi    15
  Izmantotā literatūra    16
  Pielikumi    17
Extract

Secinājumi
1. Ģimene ir tā vide, kurā bērns apgūst cilvēciskās saskarsmes pieredzi un iemācās apmierināt savas cilvēciskās vajadzības. Bērna personības attīstība būs optimāla, ja vecāki būs kompetenti bērna audzināšanas un izglītošanas jautājumos, tādēļ ļoti svarīgi izpētīt ģimenes audzināšanas noteikumus, vecāku attieksmi pret bērniem, mātes un tēva līdzdalību pedagoģiskajā darbībā ģimenē, ar kādām problēmām saskaras bērni un vecāki ģimenē.
2. Mūsdienās tēma ‘Skolas un ģimenes sadarbība’’ kļūst aizvien aktuālāka, jo nekad agrāk nav pievērsta tik liela uzmanība skolas un ģimenes sadarbības pozitīvajai ietekmei uz mācību procesu, skolēna personības attīstību un visa atbildība par produktīvu pedagoģisko procesu vairs negulstas tikai uz pedagogu pleciem.
3. Svarīgi ir apzināties skolas un ģimenes sadarbības kopīgo mērķi - veidot brīvu, atbildīgu, radošu un kulturālu personību. Ja mērķis ir kopīgs, tad sadarbība var norisināties veiksmīgi. Šādas sadarbības rezultātā audzināšanas process kļūst mērķtiecīgāks, tiek nodrošināta prasību vienotība un pēctecība, bez kā nav iespējams pedagoģiskais process.
4. Galvenā saikne starp skolu un ģimeni ir klases audzinātājs, kuram nereti nav speciāls izglītības, ņemot vērā, ka sociālās pedagoģija aktīvi attīstīties sākusi salīdzinoši nesen. Tādēļ skolās pēdējos gados sāk strādāt speciālisti - skolas psihologi un sociālie pedagogi. Kā liecina skolu pieredze, tad neaizstājam sociālais pedagogs ir dabā ar nelabvēlīgām ģimenēm, ko klases audzinātājam daudzo pienākumu dēļ ne vienmēr izdodas pilnībā veikt.
5. Skolotājam jābūt profesionālim un jāspēj stāvēt pāri sadzīviskām ķildām, vecāku augstprātībai, zināšanu trūkumam, personiskai nepatikai pret kādu ģimeni. Klases audzinātājam ir jāatrod ceļš pie katras ģimenes, jānovērtē, kāds audzināšanas stils un metodes valda bērna ģimenē. Jāatceras, ka reālajā dzīvē ideālu ģimeņu nav daudz, vecāki, audzinot bērnus, mēdz kļūdīties, arī skolotāji dažkārt mēdz kļūdīties, tāpēc svarīgi izvērtēt savu rīcību un atklātā sarunā atzīt savas kļūdas. Vecāki vienmēr novērtēs godprātīgu, iejūtīgu un taisnīgu skolotāju.
6. Lai mazinātu skolas un ģimenes sadarbības procesā iespējamās kļūdas un neveiksmes, klašu audzinātājiem īpaši nozīmīgi ir skaidri pārzināt sadarbības veicināšanas iespējamās metodes un paņēmienus, kas ir gan pedagoģiskās kompetences rādītājs, gan vecāku uzticēšanās priekšnosacījums.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register