Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:267967
 
Author:
Evaluation:
Published: 26.11.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 67 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    5
I.  TEORĒTISKĀ DAĻA    8
1.1.  Tolerances koncepts, tolerances kritēriji un rādītāji    8
1.2.  Multikulturālisma koncepts    12
1.3.  Starpkultūru izglītības koncepts    13
1.4.  Sociālās distances koncepts    14
1.5.  Stereotipu un aizspriedumu koncepti    15
II.  EMPĪRISKĀ DAĻA    19
2.1.  Eiropas Savienības ERASMUS apmaiņas programmas analīze    19
2.1.1.  ERASMUS apmaiņas programmas analīze Eiropas Kopienas integrācijas kontekstā no 1969. līdz 1987. gadam    19
2.1.2.  ERASMUS apmaiņas programmas analīze Eiropas Savienības integrācijas kontekstā pēc 1987. gada    21
2.1.3.  ERASMUS apmaiņas programmas analīze Eiropas Savienības (ES) integrācijas teoriju kontekstā    23
2.2.  Pētījuma metodoloģija    26
2.2.1.  Aptaujas empīriskā pamata izvēles pamatojums    26
2.2.2.  Daļēji strukturēto un strukturēto interviju izvēles pamatojums    28
2.3.  Aptauju analīze    32
2.3.1.  Pētījuma mērķa grupu sociāli demogrāfiskais profils    32
2.3.2.  Aptaujas datu analīze    33
2.3.3.  Aptaujas kopsavilkums    42
2.4.  Interviju analīze    45
2.4.1.  Strukturēto interviju analīze ar ERASMUS programmas ekspertiem    45
2.4.2.  Daļēji strukturēto interviju analīze ar tolerances ekspertiem    46
2.4.3.  Interviju kopsavilkums    51
  SECINĀJUMI    53
  IZMANTOTO AVOTU UN LITERATŪRAS SARAKSTS    58
  PIELIKUMS    64
Extract

SECINĀJUMI
Bakalaura darba viens no analīzes svarīgākajiem jautājumiem bija ERASMUS programmas
analīze divu nozīmīgāko Eiropas integrācijas teoriju - neofunkcionālisma un liberālās
starpvaldību teorijas – kontekstā. Darba autore atzīst, ka ERASMUS programmas veidošanās
sākumposmu var izskaidrot ar abām integrācijas teorijām, kas pierāda, ka, kaut gan pastāv
debates par teoriju piemērotību noteiktu ES procesu analīzē, gan neofunkcionālistu, gan
liberālās starpvaldību teorija ir pielietojama Eiropas integrācijas procesu izskaidrošanā.
Autore atzīst, ka arī jaunākās Eiropas integrācijas teorijas, piemēram, vēsturiskais
institucionālisms, ir pielietojamas, skaidrojot ERASMUS apmaiņas programmu.
Bakalaura darba empīriskajā daļā, veicot Latvijas Universitātes (LU) un Institut d’ Etudes
Politiques (IEP) respondentu aptauju analīzi, autore secināja, ka ERASMUS programma uz
multikulturālās pieredzes un starpkultūru izglītības pamata ir veicinājusi studentos atvērtību
un uzticēšanos, apmaiņas laikā mazinot sociālo distanci un veicinot stereotipu laušanu, kas,
savukārt, liecina par tolerances veicināšanu.
Salīdzinot LU un IEP respondentu sniegtās atbildes, autore secināja, ka IEP studentiem
tolerances veicināšanas loma (draudzības saites, vēlme kontaktēties, sociālā distances
mazināšanās, sevis neizjušana kā “nevēlams’ kaimiņš, uzticēšanās, strereotipu laušana) bija
raksturīga mazākā mērā nekā LU studentiem, kas, autores prāt, būtu izskaidrojams, papētot šo
jautājumu dziļāk. Savukārt, LU studentiem bija lielākā mērā raksturīga stereotipu veidošanās,
kas, autores prāt, iespējams ir saistīts ar Francijas un Latvijas studentu atšķirībām
multikulturālās vides pieredzē, taču arī tas būtu jāpamato ar jaunu pētījumu.
Veicot aptauju analīzi, tika apstiprināti divi tolerances kritēriji - empātija un domāšanas
diverģence - un pieci tolerances rādītāji - vai studenti ir izrādījuši labvēlību pret citiem
ERASMUS studentiem, varēja pielāgoties svešā kultūrā, viņiem bija raksturīgs augsts
līdzpārdzīvojuma līmenis, spēja veidot attiecības ar citiem ERASMUS studentiem un
vietējiem iedzīvotājiem, kā arī spēja lauzt stereotipus sevī. Darba gaitā tika arī izpētīti pieci
faktori - stereotipu trūkums uztverē, prasme adekvāti novērtēt savu personību, prasme
pieņemt citu, kontaktēšanās biežums, ekstravertums, kas, veicot aptauju datu analīzi, arī tika apstiprināti.

Veicot aptauju analīzi, tika apstiprinātas arī sekojošas piecas analīzes vienības –
multikulturālā pieredzes, sociālās distances, uzticēšanās, stereotipu (veidošanas/laušanas) un
dogmatisma analīzes vienība. Autores izvirzītie tolerances kritēriji, rādītāji un analīzes
vienības ir pielietojamas arī citos ar tolerances veicināšanu saistītajos pētījumos.
Empīriskajā daļā, veicot aptauju analīzi, autore secināja par Gorska un Koverta trīs izstrādāto
starpkultūru izglītības transformācijas līmeņu klātesamību ERASMUS apmaiņas programmā
(sevis transformācija; mācīšanās transformācija un sabiedrības transformācija).…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −42,96 €
Work pack Nr. 1309069
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register