Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
14,20 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:269467
 
Author:
Evaluation:
Published: 18.02.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 25 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    6
1.  Sociālo prasmju apskats psiholoģijas un pedagoģijas teorijā    7
1.1.  Sociālās prasmes un sadarbība kā sociālās psiholoģijas pētījuma priekšmets    7
1.2.  Sociālo prasmju veidošanās pamatskolā    10
2.  Sociālās prasmes mācību procesā    15
2.1.  Sociālās prasmes grupu darbā    15
2.2.  Sociālās prasmes kooperatīvās mācīšanās metodes ietvaros    20
2.3.  Spēles sociālo prasmju attīstībai    25
2.4.  Vingrinājumi sociālo prasmju attīstībai    28
3.  Pētījums par sociālajām prasmēm pamatskolas 2. klasē    33
3.1.  Pētījuma metožu apskats    33
3.2.  Iegūtie dati, to analīze un secinājumi    34
3.2.1.  Skolēnu anketas rezultāti un to analīze    35
3.2.2.  Skolotāju anketas rezultāti un to analīze    38
  Secinājumi    40
  Literatūras saraksts    41
  Pielikumi    43
Extract

Izglītībā 21.gadsimtā uzmanība tiek pievērsta mācību procesa sociālajam aspektam. Skolu ikdienas dzīvē nozīmīgu vietu ieņem skolēnu sociālo prasmju attīstība. Lai gan skolēnu sociālās prasmes ir tikai vienas no prasmēm, kuru pamati jāieliek skolas gados, un kas jāapgūst mācību procesā, tomēr tās kļūst arvien aktuālākas un dzīvē nepieciešamas.
Skolas ikdienā ienāk jaunās informācijas tehnoloģijas, līdz ar to mainās cilvēku saskarsmes un sadarbības veidi. Arvien lielāku lomu ieņem katra skolēna sociālās prasmes. Tās kļūst būtiskas gan personiskajā dzīvē, gan vēlāk - karjeras izvēlē, tādēļ to apguve mācību stundā ir svarīgs nosacījums katra skolēna izaugsmei.
Pētot šo tēmu, ir pievērsta uzmanība sociālo prasmju attīstībai sākumskolā, ievērojot gan jaunāko klašu skolēnu vecumu īpatnības audzināšanas procesā, gan skolotāju lomu mācību procesā. Mainoties sociālajiem apstākļiem, mainās arī sociālās attīstības vajadzība. Sabiedrībā arvien ir bijusi svarīga cilvēciska attieksme vienam pret otru. Mūsdienu sabiedrībā viss mainās, pilnveidojas, attīstās, tāpēc bija svarīgi noskaidrot, kā skolas pirmajos gados tiek attīstītas skolēnu sociālās prasmes. Jau vairākus gadus skolēni apgūst jaunu mācību priekšmetu – sociālās zinības. Tas ieviests, lai veidotu pilntiesīgu sabiedrības indivīdu, kas apzinās savas iespējas un vēlmes. Izanalizējot pedagoģisko un psiholoģisko literatūru, var secināt, ka sociālās prasmes ir pētījuši vairāki pedagogi: V.Davidovs, P.J.Kutnicks, J.A.Students. Norvēģu pedagogs S. E. Fjelds uzsver, ka ir jāattīsta integrēta būtne, kur bērnu sociālās un mācīšanās kompetences kļūst arvien svarīgākas.
Darba mērķis: Izpētīt sociālo prasmju attīstības iezīmes pamatskolā.
Darba uzdevumi:
1. Analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par mācību procesa
sociālo aspektu;
2. Izveidot vingrinājumus pamatskolas skolēnu sociālo prasmju attīstībai;
3. Veikt pētījumu par sociālajām prasmēm mācību procesā ....vidusskolas
...klasē, izpētīt pedagogu uzskatus par šo jautājumu.
Pētījuma jautājums: Kā veicināt sociālo prasmju attīstību pamatskolā?
Pētījuma metodes:
1. Literatūras analīze;
2. Pedagoģiskā novērošana;
3. Anketēšana;
4. Datu apstrāde.…

Author's comment
Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register