Secinājumi
• Saskarsme ir cilvēku savstarpējās attiecības, praktiskā un garīgā sadarbība, kas „veido mūs par cilvēkiem”.
• Jebkuram cilvēkam ir vajadzība pēc cilvēciskiem sakariem, pieķeršanās, simpātijām, pašapliecināšanās, pēc informācijas un vērtību orientāciju sistēmas.
• Rotaļa pilnveido bērna sajūtas, uztveri, atmiņu, domāšanu, attīsta fantāziju, valodu, organizē un disciplinē bērnu, audzina jūtas un morāli, bērns apgūst zināšanas ko vēlāk izmanto praksē.
• Rotaļas vingrina bērnu sarežģītākajā saskarsmes darbībā.
• Lai nodarbības saskarsmes prasmju sekmēšanai dotu pozitīvu rezultātu, pedagogam jāizprot bērnu saskarsmes problēmas.
• Lai pedagogs izvēlētos piemērotas nodarbības saskarsmes prasmju sekmēšanai, ir jānovērtē bērnu saskarsmes prasmes un jāizvēlas piemērotas rotaļnodarbības.
• Izvirzītā hipotēze: Rotaļu izmantošana saskarsmes prasmju sekmēšanā jaunākajā pirmsskolas vecumā būs veiksmīga, ja pedagogs:
izvērtēs bērnu saskarsmes prasmju attīstību;
izpratīs bērnu saskarsmes problēmu cēloņus
ir apstiprinājusies.
• Pētījuma mērķis ir izpildīts un uzdevumi realizēti.
…