Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:335769
 
Author:
Evaluation:
Published: 29.10.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
1.  Audzināšana un tās raksturojums    3
1.1.  Priekšstati par audzināšanu    3
1.2.  Audzināšanas jēdziena lietošana profesionālā nozīmē    3
1.3.  Audzināšanas teorijas    4
1.4.  Audzināšanas struktūrmodelis    5
2.  Mācības un to raksturojums    7
2.1.  Mācību process    7
2.2.  Mācību principi    8
2.3.  Mācību metodes jēdziens un tā shēma    8
3.  Izglītība un tās raksturojums    10
3.1.  Izglītības jēdziens    10
3.2.  Izglītība un skola    10
  Secinājumi    12
  Izmantoto avotu saraksts    13
Extract

„Audzināšana notiek katru dienu. Tādēļ vispirms jēdziens mēģina skaidrot ar ikdienas ainu, līdzību un metaforu palīdzību. Šoierls attēlo piecus priekšstatus – audzināt nozīmē ļaut brīvi dīgt sēklai, aprakstīt baltu lapu, palīdzēt piedzimt, vadīt pa pareizo ceļu, pamodināt vai apgaismot. Krons min sešas ainas: vilkšana, vadīšana, valdīšana un ļaušana augt, piemērošanās, palīdzēšana. Katrs priekšstats veidojies ikdienas pieredzē, ikvienā noteikti ir savs patiesības graudiņš par to, kas ir un var būt audzināšana. Tomēr visus šos priekšstatus var apvienot divos pamatuzskatos par audzināšanu:” [2, 202]
„Audzināšana kā produktīva darbība ir analoga kāda priekšmeta amatnieciskai izgatavošanai, audzinātājs līdzinās amatniekam, kurš savā darbībā tiecas uz vēlo mērķi, izmantojot noteiktus līdzekļus un metodes.
Bērns dabiskā vai mazāk dabiskā veidā attīstās pats, līdzīgi stāda dabiskai augšanai. Šinī aspektā audzināt nozīmē rūpēties par augšanas procesu. Audzinātājs ir kā dārznieks (vai zemnieks), kurš kopjot un aizsargājot palīdz dabiski norisošam attīstības procesam. Gan dabiskums, gan tehniskā pieeja balstās uz vispārīgas nepieciešamības likumu. Dabiskums izriet no endogenās attīstības procesa nepieciešamības, tehniskā pieeja – no iejaukšanās un tās seku likumsakarībām. Tādējādi gan dabiskā, gan tehniskā pieeja, pēc Tremla, ir funkcionāli ekvivalenti teorētiski piedāvājumi.
Abas šīs pamatizpratnes kā paradigmas noteikušas audzināšanas jēdziena vēsturi, protams, bijuši arī citi skaidrojumi, tomēr tās bijušas noteicošās.” [2, 203]…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −8,48 €
Work pack Nr. 1308103
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register