Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:341787
 
Author:
Evaluation:
Published: 21.05.2012.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Not used
Extract

4. “ Katrā cilvēka izglītošanā var saskatīt gan dabisko tieksmju, gan ārējās vides iespaidus, jo personības spējas jau nav dotas no dzimšanas, tās tiek apgūtas. Pastrīdēties jau var tikai par abu pušu proporcijām. Minēto pretrunu var atcelt, ja ievēro, ka izglītībā notiek abu pušu – iedzimto dotumu un prasīgās kultūras vides mijiedarbība.”
Pragmatisma filozofs Džons Djūijs, 1907
Šai koncepcijai es piekrītu, jo katram pašam kaut kas iedzimst no vecākiem, vai no senčiem. Bērniem, piemēram, pirmajā klasē, kā arī vecākiem, šī iedzimtība ir spilgti saskatāma, jo , piemēram, dziedāšana, kam tas ir iedzimts, tas dziedās vienu reizi noklausoties, bet, kas to mācās, tam ir ļoti ilgi jāmācās. Bērniem- cits arī matemātiku iemācās ļoti ātri, apgūstot dažādas vielas, bet citiem tas ir ilgs process. Protams, nevar izslēgt to, ka kaut ir dotumi no dzimšanas, viņš tomēr nevar apgūt tik ātri visu.

5.”Katram cilvēkam no dzimšanas ir tiesības pārvaldīt savu izglītošanos (savu informācijas badu, savas zināšanas zinātslāpes) un pielāgot to sev pēc paša vēlēšanās. Jādzīvo nevis pēc tā, “…kā es jums būšu labs”, bet pēc “…kā es to vēlos”. Ja saduras individuālās un sociālās intereses, mierīgu prātu priekšroku vajag atdot pirmajām.”
Bērna ties. aistāv. “antipedagogs” Vācijā, E.Braunmīls, 1975.
Piekrītu šai koncepcijai, jo bērnam ir tiesības uz to lai mācītos sev, nevis citiem, jo viņš vairāk izmantos to, ka mācīsies sev, jo vairāk dzīvē viņš no tā iegūs. Vecāki bieži vien pirmajās klasēs cenšas viņu mudināt, tas jau nav nepareizi, bet vēlāk viņš mācīsies tikai priekš citiem, nevis sev, tāpēc jāmudina vecākiem bērnus saprast, ka viņi jau nemācas priekš vecākiem, bet priekš sevis, savas pašapziņas celšanas. Tāpēc arī es domāju, ka bērniem un arī pārējiem vajadzētu tomēr pievērsties jautājumam”…kā es to vēlos” nevis “…kā es jums būšu labs.”

Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register