Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:342765
 
Author:
Evaluation:
Published: 25.11.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 1 units
References: Not used
Extract

Bērncentrēta izglītība-izglītības virziens, kurā uzmanības centrā ir bērns. Tajā ievēro bērna intereses, vajadzības, gatavību, nevis iepriekšpieņemtas patiesības.
Izglītības procesā tiek pielietota tādu mācību metožu izmantošana un situāciju radīšana, kas dod bērnam iespēju:
Piedalīties mērķu izvirzīšanā, uzdevumu noteikšanā, mācību vielas un metožu izvēlē;
Pašam kontrolēt, ko un kā viņš mācās;
Uzņemties atbildību par savu mācīšanos;
Īstenot un tālāk pilnveidot savas spējas.
Bērncentrētā mācību rocesā tiek īstenota humānistiska pieeja.
Bērncentrētas izglītības pamatā ir akcentēti tādi faktori kā piemērotība vecumam, individualizēta pieja katram bērnam mācīšanas un mācīšanās procesā, pirmsskolas sadarbība ar ģimeni un ģimenes īpašās lomas akceptēšana. Bērns tiek rosināts apzinātes, ka visas dzīves norises ir savstarpēji atkarīgas. Tāpat bērns tiek rosināts apzināties savu lomu un atbildību mūsdienu mainīgajā sabiedrībā, vajadzību pieņemt lēmumus un izdarīt izvēli.
Kā viens no svarīgākajiem didaktiskajiem principiem ir minēts integrētās pieejas princips, jo vide kurā bērnam būs j’dzīvo un jādarbojas, dažādās zināšanu jomas un dažādie realitātes komponenti pastāv nevis nošķirti, atsevišķi, bet gan veido sarežģītu veselumu. Tieši tāpēc integrēta pieeja vislabāk veicina dzīvei nepieciešamo zināšanu, prasmju un vērtībattieksmju apguvi. Tematiskā apguve kļūst ar integrēto mācību pamatu.
Tāpēc tieši bērnu pašu izvēlētās tēmas izraisa vislielāko interesi un līdz ar to mācību motivāciju. Izvēloties, balsojot, varbūt dažkārt piekāpjoties bērni jau no mazotnes apgūst demokrātijas principus: izteikt savu viedokli, uzklausīt citu argumentus, sabalansēt savasvēlmes ar bieru interesēm. Tematiskā mācīšanās ļauj realizēt arī citus būtiskus didaktiskos principus, proti, bērni mācās labāk, ja mācību procesa pamatā ir viņu praktiskā dzīves pieredze, kā arī problēmpieeja kā atbilžu meklēšanas līdzeklis. Strādājot mācību centros, bērni individuālā tempā un atbilstoši savam mācīšanas stilam apgūst vispusīgas zināšanas, prasmes un iemaņas.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,48 €
Work pack Nr. 1234652
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register