Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:363730
 
Evaluation:
Published: 08.02.2013.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 14 units
References: Used
Time period viewed: 2011 - 2015 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija   
  Annotation    5
  Ievads    5
1.  Teorijas apskats    6
1.1.  Špikošana    6
1.2.  Vārda „špikošana” izcelsme    7
1.3.  Špikeru veidi    7
1.4.  Špikera rakstīšana    10
1.5.  Skolotāju rīcība    11
1.6.  Špikošanas iemesli    12
1.6.1.  Špikošana no psiholoģijas viedokļa    13
1.6.2.  Špikošana no fizioloģiskā viedokļa    14
2.  Darba metodika un rezultātu analīze    15
2.1.  Metodes    15
2.2.  Intervijas    15
2.3.  Aptaujas analīze    17
  Secinājumi    21
  Priekšlikumi    22
  Nobeigums    23
  Izmantotie informācijas avoti    24
  PIELIKUMS    25
Extract

Secinājumi
1. Špikošana ir meli, jo var rasties priekšstats, ka špikotājs ir gudrāks un zina vairāk nekā tas ir patiesībā.
2. Špikošanas galvenie iemesli ir : vēlme izvairīties no nepatikšanām ( skolotāju, vecāku nosodījuma) par to, ka nav iemācījies; mācību priekšmeta uzskatīšana par nenozīmīgu, neredzot tam pielietojumu nākotnē; vēlēšanās bez īpašas piepūles iegūt vērtējumu.
3. Špikošanas rezultātā cieš skolēna pašcieņa, jo nav iespējams lepoties ar to, kas sasniegts negodīgā ceļā.
4. Puse aptaujāto skolēnu špiko bieži, bet gandrīz visi aptaujātie ir špikojuši eksāmena, kontroldarba vai ieskaites laikā.
5. Visbiežāk skolēni špiko, izmantojot sīkā rokrakstā aprakstītas nelielas lapiņas.
6. Autora izvirzītā hipotēze, ka visvairāk skolēnu špiko eksaktajos mācību priekšmetos, konkrētāk, matemātikā, ķīmijā un fizikā, ir apstiprinājusies.

Priekšlikumi
Tā kā špikošana sadzīviskā izpratnē ir zagšana un personības pazīmes sauc par negodīgumu, tad tika izveidoti priekšlikumi špikošans problēmu risināšanai.
1) Skolotājiem vajadzētu rūpēties par mācību stundas procesa efektivitāti – skaidriem mērķiem, daudzveidīgiem uzdevumiem un pieejamām metodēm.
2) Veidot labas, draudzīgas, dalītās atbildības attiecības ar skolēniem, uzturot un veicinot mācību motivācijas pilnveidošanos.
3) Mudināt skolēnus progresīvi iesaistīties mācību saturā, lai darba vērtējuma ieguvē nedominētu reproduktīvais līmenis.
4) Rūpēties par atbalsta sistēmas pilnveidi, lai skolēns uzticētos, drīkstētu jautāt un saņemtu arī atbildi.
5) Celt skolēna pašapziņu, iedrošinot, atbalstot, izrādot cieņu un izpratni kopējā darbībā, kas vienmēr ir divpusējs process.
6) Veidot tādus pārbaudes darbus, kuros špikošana ir bezjēdzīga un prasības nav izpildāmas, vienkārši norakstot.

Author's comment
Editor's remarks
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register