Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:374547
 
Author:
Evaluation:
Published: 15.11.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Logopēdija, tās būtība, mērķi un uzdevumi    2
2.  Logopēdijas saikne ar citām zinātnēm    4
3.  Bērna runas attīstība pirmsskolas periodā    5
4.  Valodas traucējumu cēloņi    6
5.  Runas traucējumu klasifikācija    7
6.  Runas traucējumu terapija un korekcija    8
7.  Izmantotā literatūra    1
Extract

6. Runas traucējumu terapija un korekcija
Fonemātiskās dzirdes (bērnam jāprot saklausīt un nosaukt skaņas vārda sākumā, vidū un beigās) izveidošana.
Elpošanas attīstīšana un ieelpas – izelpas ritma izveidošana.
Fono – artikulatoro orgānu kustīguma uzlabošana.
Optimizēt bērna spēju orientēties laikā un telpā.
Roku sīkās motorikas attīstīšana.
Okulāri (redzes) – motorās koordinācijas attīstība ar glītrakstīšanas palīdzību.
Kognitīvās (izziņas darbība) attīstības veicināšana.
Pasīvā un aktīvā vārdu krājuma attīstība, iespaidīgas un ekspresīvas runas attīstība.
Vārdu transformācijas uzdevumi, mainot zilbes vai skaņas.
Specifiska diskalkūlijas (grūtības ar rēķināšanas uzdevumiem) terapija.
Individuālu terapijas programmu sastādīšanas, ņemot vērā katra pacienta specifiskās vajadzības
Informatīvas palīdzības sniegšana pacientu ģimenēm.
Katra bērna runas traucējumi ir specifiski, tādēļ arī vingrinājumi tiek piemēroti vadoties pēc individuālām vajadzībām.(Salna, 2009.)
Runas un valodas traucējums gan bērniem, gan pieaugušajiem koriģē logopēdijas speciālists – logopēds. Darbs norit dažaādās iestādēs: pirmsskolas izglītības iestādēs un skolās ir logopēdiskie punkti, darbojas arī specializētās pirmsskolas izglītības iestādes, jeb logopēdiskās skolas vai atsevišķas logopēdiskās grupas. Logopēds pieņem arī poliklīnikās, slimnīcās, veselības un rehabilitācijas centros. (Tūbele, 2004., 59)
Organizējot korekcijas darbu, jāņem vērā didaktiskie un specifiskie nodarbību veidošanas principi, tādēļ nepieciešamas zināšanas gan pedagoģijā, gan psiholoģijā, gan speciālajā pedagoģijā, gan logopēdijā.(Tūbele, 2004., 60)
Logopēda spēkos ir palīdzēt koriģēt runas un valodas attīstības traucējumus, atgūt ticību sev un saviem spēkiem, rast stimulu darbībai un iespējami pilnvērtīgai dzīvei. (Tūbele, 2004., 61)

Author's comment
Editor's remarks
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register