Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:384973
 
Author:
Evaluation:
Published: 26.05.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  PEDAGOĢIJA 19.GS. PIRMAJĀ PUSĒ    4
1.1.  Vācu filosofi par pedagoģiju    4
1.2.  Pedagogi 19.gs. pirmajā pusē    5
2.  PEDAGOĢIJA 19.GS. OTRAJĀ PUSĒ UN 20.GS SĀKUMĀ    7
2.1.  Alternatīvās pedagoģijas teorijas 20.gs.    8
2.2  Ievērojamākie pedagoģiskās domas paudēji 19.-20. gs Krievijā    10
3.  IZGLĪTIBA UN PEDAGOĢISKĀ DOMA LATVIJĀ 19.GS    11
3.1.  Jaunlatviešu kustības ietekme uz pedagoģijas attīstību Latvijā    11
3.2.  Jaunstrāvnieki par tautas izglītību    12
3.3.  Izglītība un pedagoģiskā doma Latvijā 20.gs. sākumā    12
3.4.  Pedagoģiskas domas attīstība laikaposmā 1918.– 1940.    14
3.5.  Pedagoģiskā doma Latvija valstiskās neatkarības zaudēšanas periodā 1940 – 1990.    15
  Nobeigums    16
  LITERATŪRAS SARAKSTS    19
Extract

“Lai mēs savu pienākumu pret mūsu nākamo paaudzi izpildītu, tad mums jāatrisina jautājumi: kādi ir mūsu laiku audzināšanas mērķi, kādi līdzekļi tos sasniegt, kuri no tiem labākie utt. Atbildes uz šiem jautājumiem dodami dabūjam vispārīgo jeb teorētisko pedagoģiju.”
(Dēķēns K. “Rokasgrāmata pedagoģijā”).

Šajā darbā es aplūkošu 19.gs. -20.gs ievērojamākās pedagoģiskās teorijas Eiropā, un to ietekmi uz pedagoģiskās domas attīstību Latvijā šajā pašā periodā.
Teritoriāl Latvijas atrašanās starp rietumiem un austrumiem ir sekmējusi pedagoģisko teoriju ietekmi gan no Rietumeiropas – pārsvarā vācu pedagogu, gan krievu pedagogu uzskatu ietekmi uz pedagoģiskās domas attīstību Latvijā. To ietekmēja arī politiskā situācija – Latvijas atrašanās cariskās Krievijas impērijā, PSRS okupācija, fašistiskās Vācijas okupācija. Tāpēc mēģināšu rast izpratni par to, kā Latvijas pedagoģijas attīstība ir ietekmējusies no Rietumeiropas un Krievijas ievērojamākiem pedagogiem, kā arī aplūkošu latviešu pedagogu un kultūras darbinieku uzskatus, devumu izglītības attīstībā.
Pētījuma priekšmets: pedagoģijas teorijas 19.gs. – 20.gs.
Pētījuma objekts: pedagoģijas vēsture.
Mērķis:
1.pētīt literatūras avotus par pedagoģijas teorijām 19.gs.- 20.gs.;
2.analizēt literatūras avotus;
3.pierādīt pedagoģijas teoriju ietekmi uz izglītības iestāžu darbību.
Hipotēze: Ja 19. – 20. gs. radās pedagoģiskās teorijas, tad tās atstāja ietekmi uz izglītības iestāžu attīstību.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −1,48 €
Work pack Nr. 1152342
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register