Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:390611
 
Author:
Evaluation:
Published: 02.12.2010.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 17 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Mācīšanās: veicinošie un kavējošie faktori    4
1.1.  Vecuma īpatnības    4
1.2.  Dzimuma īpatnības    5
1.3.  Psiholoģiskās īpatnības    6
1.4.  Apkārtējās vides un cilvēku ietekme    6
2.  Mācību motivācija un tās loma izziņas procesā    9
2.1  Pašmotivācija    9
2.2  Skolotāju motivācija    10
2.3  Vecāku motivācija    11
3.  Skolēnu sekmju izpēte un analīze    12
3.1  2006./2007. m.g izlaiduma klases sekmes 6., 9., 10., 11. un 12. klasē    12
3.2  2007./2008. m.g izlaiduma klases sekmes 6., 9., 10., 11. un 12. klasē    13
4.  Anketēšanas rezultāti un to analīze    14
  Secinājumi    27
  Anotācija    28
  Annotation    29
  Literatūras saraksts    30
Extract

Mācīšanās ir process, kurā organisms pieredzes rezultātā maina savu uzvedību. [4] Kā tad mēs vispār kaut ko iemācāmies? Mēs vienkārši darām ikdienas darbus un notiek kaut kas, kam mēs piešķiram praktisku vērtību, un mūsu smadzenes atceras šo informāciju. Šāda informācijas iegūšana notiek nemitīgi. Mūsu prāts apstrādā iegūto informāciju, cenšoties saprast apkārtējās pasaules jēgu. [9] Šis process ir ļoti svarīgs, taču to var ietekmēt (gan pozitīvi, gan negatīvi) dažādi faktori.

1.1 Vecuma īpatnības
Šajā zinātniski pētnieciskajā darbā tika apskatītas 2 vecuma grupas – pusaudži (vecumā no 14 – 16 gadiem) un jaunieši (vecumā no 16-18 gadiem).
Pusaudžu vecumam ir raksturīga mērķu neatbilstība iespējām, tāpēc viņiem rodas paaugstinātas pretenzijas pret dzīvi.[2] Pusaudzis cenšas kļūt pārāk patstāvīgs – viņš nosprauž sev pārāk augstus un praktiski nesasniedzamus mērķus. Bet saprotot, ka to realizēšana nav iespējama, viņā rodas negatīva attieksme pret savu iegūto, nesasniegto rezultātu un pusaudzis uzdod sev jautājumu: ‘‘Kāpēc man vispār censties?‘‘ Un līdz ar šo jautājumu, viņa pašapziņa tiek iedragāta, viņā zūd vēlme mēģināt sasniegt pat vismazākos mērķus. Tā rezultātā pusaudzis nemācās, ignorē skolotāju darbu.
Pusaudžiem būtiska nozīme ir zināšanu jēgas izpratnei. Viņiem ir ļoti svarīgi apzināties, novērtēt zināšanu lomu dzīvē, citādāk var izveidoties negatīva pārliecība un attieksme pret dzīvi. [2]
Pusaudzim raksturīga pubertitātes sākšanās, kā rezultātā viņa apziņā rodas jaunas iezīmes un viņa attiecības ar sociālo vidi pārmainās.[2] Pusaudzis sāk apzināties savu ‘‘Es‘‘ taču tas nav viens noteikts. Šis ‘‘Es‘‘ var mainīties. Līdz ar to mainās viņa nākotnes mērķis un attieksme pret mācību darbu. Īpaši tas iezīmējas pusaudžos, kuri valsts pārbaudes darbus vēlas nokārtot labā līmenī un, kuru turpmākais mērķis ir turpināt mācības vidusskolā. Un, ja uzņemšana vidusskolā notiek konkursa vai atlases kārtībā, šis mērķis stimulē skolēnu vairāk sekot līdzi mācībām, vairāk strādāt patstāvīgi pēc paša vēlēšanās un iegūtas labākas sekmes. Līdz ar to 9. klasē ir novērots skolēnu mācīšanās progress.…

Author's comment
Editor's remarks
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1309362
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register