Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:404989
 
Author:
Evaluation:
Published: 22.01.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Not used
Extract

Rēzeknes Augstskolas Pedagoģijas studentu dienesta viesnīcā studiju procesa laikā dzīvo 28 studenti – trīs zēni un 25 meitenes. Studenti ir no dažādiem Latvijas reģioniem, dažāda vecuma intervālā no 18 – 24.gadiem. Visi ir ieguvuši vidēji izglītību, vienam studentam ir augstākā izglītība.
Konflikts ir pretēju interešu, uzskatu un tieksmju sadursme. Tas rodas, kad divi vai vairāki cilvēki sacenšas par ierobežotiem resursiem un/vai nesaderīgiem mērķiem.
Jauniešu vecumposms tiek pieņemts robežā no 15 līdz 18 gadiem, bet tas nav stingri noteikts. Šajā vecumposmā jauniešu personība vairāk individualizējas, nekā ir konformistiska, kas rada viedokļu nesakritības. Personība saskarsmē kļūst līdzsvarotāka, mazāk konfliktē ar pieaugušajiem un vienaudžiem, samazinās negatīvisms, palielinās paškontrole. Šajā periodā personība vēl nav pavisam izveidojusies, tāpēc tās psihisko un personības attīstību pavada dažādas emocionālās „dziņas un vētras”. Jauniešus uztrauc vientulība, viņi tiecās pēc mīlestības, pēc tuvības, tajā pašā laikā mēģinot izprast sevi.
Jaunietis prot atrast nestandarta risinājumus problēmām, kas reizēm nav izprotami un pieņemami citiem. Jaunietis izvēlās darbības, kas dot iespēju apliecināt sevi. Reizēm darbības mēdz būt ar negatīvu pieskaņu.
Jauniešos aizvien vairāk var vērot spējas pašrealizēties, mainīties, pieņemt lēmumus pašiem. Jauniešu oriģinalitāte kļūst par līdzekli oriģinalitātes pēc, lai pašapliecinātos un demonstrētu savus negatīvismu cinismu vai augstprātību un patmīlību. Oriģinalitāte jaunībā visciešāk ir saistīta ar personības identitāti, kura sāk noteikt cilvēka dzīves stilu, ietekmē profesijas izvēli, saskarsmi ar līdzcilvēkiem, vaļaspriekus, koptēlu vispār.
Jauniešu periodā emocijas ir saistītas ar visiem izziņas un saskarsmes procesiem kopumā. Cilvēks pēc savas psihiskās būtības vairāk ir emocionāls nekā racionāls. Sājā periodā jaunietis var būt neprognozējams draugu izvēlē, piedzīvojumu meklējumos, iesaistīties dažādās apšaubāmās avantūrās. Rakstura akcentuācija var izpausties arī pašizolētībā, pašnoniecināšanās tendencēs vai egocentrismā. Paplašinās emocionālo izpausmju veidi, paildzinās emocionālo izpausmju laiks, kad viens it kā nenozīmīgs iemesls var radīt ilgstošu emocionālu sasprindzinājumu. Salīdzinājumā ar pieaugušo jaunietī vēl nav tik efektīvi attīstījušies bremzēšanās un paškontroles mehānismi.
Katra cilvēka personas īpašības, nepareizi pateikts vārds, pārpratumi, iepriekšējas saspīlējums, negatīva pieredze un stereotipi var radīt konfliktus ar līdzcilvēkiem. Studentu vidē, kas dzīvo dienesta viesnīcā, nereti rodas mazāki un lielāki konflikti, kuru iznākums ir dažāds. Kaut arī lielākā daļa no viņiem ir apguvusi konfliktu risināšanas paņēmienus, tomēr reālās situācijās tie netiek pielietoti, kas attīsta konfliktus (negatīvi) un grauj savstarpējās cilvēku attiecības.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register