Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:425085
 
Author:
Evaluation:
Published: 13.09.2008.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 15 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    2
  Annotation    3
  Saturs    4
  Ievads    5
1.  Skolēnu vērtēšanas sistēmu raksturojums    7
1.1.  Izglītības sistēmu attīstība Latvijas teritorijā 20. gs.    7
1.2.  Latvijas Republikas izglītības sistēmā pastāvošās vērtēšanas sistēmas    8
1.2.1.  Bezatzīmju vērtēšanas sistēma    8
1.2.2.  10 ballu vērtēšanas sistēmas problēmas mācībās    8
1.2.2.1.  Atzīmju noliedzēji un aizstāvji    8
1.2.2.2.  Atzīme – sociālā stāvokļa rādītājs    10
1.2.3.  Vērtēšanas sistēmas elements „ieskaitīts/neieskaitīts”    11
1.3.  Galvenie kontroles un vērtēšanas trūkumi mūsdienu skolu praksē    11
2.  EKSPERIMENTĀLĀ DAĻA    13
2.1.  Pētījuma organizācija un metožu apraksts    13
2.2.  Pētījuma rezultātu analīze un interpretācija    14
  Secinājumi    24
  Izmantotie informācijas avoti    26
Extract

No mazām dienām, no tā brīža, kad sevi sākam apzināties, mēs tiekam vērtēti un salīdzināti. To dara vecāki, paši, skolas gados skolotāji, dzīvē mūsu līdzcilvēki un pārējie sabiedrības locekļi. Mūsu panākumus dzīvē nosaka un īsteno mūsu pašu ieguldītais darbs sevis kā personības pilnveidošanā, mūsu zināšanas, prasmes un iemaņas, ko iegūstam skolā. Tāpēc arī sabiedrība no skolas gaida labas un noturīgas zināšanas, prasmes un iemaņas, priekšzīmīgu uzvedību. Visas šīs prasības ir pastiprinātas ar atzīmi, jo tā ir atzīta par spoguli, kas atspoguļo skolēna sasniegumu līmeni.
Latvijas Republikā šobrīd pastāv dažādas vērtējuma sistēmas dažādos vecumu posmos. Pasaulē ir veikti daudz pētījumu un zinātniskās izstrādnes par mācību sasniegumu vērtēšanu. Taču ne tik daudz tiek runāts un rakstīts par to, kādu labumu no šīm vērtēšanas sistēmām iegūst skolēns, kāda attieksme skolēniem ir pret vērtējumu un kā augsts vai zems vērtējums ietekmē skolēna attieksmi pret mācībām.
Autore ir ieinteresēta izpētīt vērtējuma nozīmi skolēnu vidū, jo pati ir skolēns un tāpēc, ka vērtējums viņai ir ļoti svarīgs. Sabiedrībā ir daudz noliedzēju un tik pat daudz piekritēju tagadējai vērtēšanas sistēmai. Vērtēšanas sistēmā atzīme ir arī kā sociālā stāvokļa rādītājs.
Tādēļ autore savā darbā vēlējās izpētīt skolēnu attieksmi pret vērtējumu, kā augstāka vai zemāka atzīme ietekmē skolēna mācību procesu un cik liela ir atzīmes nepieciešamība.
Pētījuma tēma: Skolēnu vērtēšana un ar to saistītās problēmas.
Pētījuma mērķis: Izpētīt skolēnu viedokļus un attieksmi pret vērtējumu, skolēnu mācību rezultātu saistību ar dažādām skolēnu aktivitātēm.
Pētījuma objekts: Rugāju vidusskolas 6. – 12. klases skolēni.
Pētījuma uzdevumi:
1. Pētīt un analizēt zinātnisko un speciālo literatūru par dažādām šobrīd pastāvošajām vērtēšanas sistēmām, attieksmi pret tām, to pozitīvajām un negatīvajām pusēm.
2. Praktiski, veicot skolēnu aptauju pēc mūsu īpaši izveidotas aptauju lapas, noskaidrot skolēnu attieksmi pret dažādiem vērtējumiem, noskaidrot to mācīšanās ieradumus.
3. Izpētīt statistiskās sakarības, kādas pastāv starp skolēnu vidējo vērtējumu un mācību ieradumiem.
4. Veikt iegūto datu analīzi un interpretāciju, saskaņā ar izvirzīto hipotēzi.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1224000
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register