Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:439919
 
Evaluation:
Published: 03.01.2014.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 10 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Socializācijas jēdziens    4
  Socializācijas interpretācija dažādās teorijās    6
  Ģimenes institūts    8
  Izglītības intitūts    11
  Masu informācijas līdzekļi    13
  Vienaudži un apkārtējā sabiedrība    15
  Secinājumi    17
  Izmantotās literatūras avotu saraksts    18
Extract

Secinājumi
Ārpus sociālās vides cilvēks nevar pilnvērtīgi attīstīties un par personību nekļūst. Zinātnē ir daudz piemēru, kur tiek runāts par bērnu likteņiem, kad tie kādu iemeslu dēļ nonāk ārpus sociālām saiknēm. Rezultātā organsims attīstījās, bet neapguva pat elementāras sociālās īpašības– runu, domāšanu, nerunājot par vainas apziņu, kaunu u.t.t. Socializācijai ir būtiska loma personības attīstībā, jo tā dod iespēju cilvēkam pilnvērtīgi iesaistīties sabiedrības dzīvē un pilnveidoties.
Sabiedrībā ir socialie aģenti – grupas, cilvēki, institūti, kas nodrošina nepārtrauktu jaunās paaudzes socializēšanos, visas dzīves laikā. Svarīgākie mūsdienu socializācijas aģenti ir ģimene, izglītības iestādes, vienaudži un apkārtējā sabiedrība, kā arī masu mēdiji.
Mūsdienās ģimenes institūts ir nedaudz zaudējis savu ietekmi uz bērnu, bet viennozīmīgi tas vēl joprojām ir pirmais institūts, kas liek pašus sociālos pamatus, bet tagad vecaki bieži zaudē savu autoritāti bērna acīs, kas arī rada izmaiņas.
Svarīga loma ir vienaudžu ietekmei uz cilvēku īpaši pusaudžu vecumā. Šajā vecumā vienaudži pat mēdz ieņemt lielāku lomu nekā viņa ģimene, jo starp tiem, pusaudzis jūtas kā starp savējiem un tiem ir vienlīdzīgas komunicešanās spējas un pusaudži kopīgi apgūst jaunas lomas un tiem ir kopīgi, jauni darbības veidi.
Masu medijiem arī ir ietekme uz personības attīstību, lai gan to ietekmes pamatobjekts ir nevis indivīds, bet sabiedrība kopumā. Bērniem veidojas varoņu tēli, ko tie vēlas attēlot un kas ir viņu elki un ideāli. Paplašinās arī zināšanu līmenis, taču ir arī negatīvā ietekme, kas var traucēt cilveku domāšanas procesu un adekvātu un atbilstošu normām uzvedību.
Skola ir tā vieta, kur bērnam veidojas viņa sekundārā grupa. Skolā rodas ne tikai formālas savstarpējās attiecības, bet arī neformālās, kā rezultātā tiek iegūti draugi. Izglītības iestādēs bērni mācās iekļauties sociālās grupās, kā rezultātā apgūst jaunas lomas kā arī pielāgojas konkrētas grupas normām un vērtībām, kas ir atkarīgas no grupas locekļiem.
Viennozīmīgi apstiprinājās tas, ka socializācijas loma personības attīstībā ir ļoti liela, tā kā bez sabiedrības cilvēks nevar kļūt par personību, bet sabiedrībā viņš nevar iekļauties, ja nepielāgojas tās prasībām, napgūst saskarsmes spējas un nepieņem tās izvirzītās normas. Bez tās pilnvērtīgas norises var rasties problēmas un konflikti starp jauno un veco paaudzi.
Protams šajā darbā nav apskatīti visi socializācijas aspekti un faktori, kas ietekmē attīstību, jo to klāsts ir visai plašs, kā arī nav aplūkoti visi pastāvošie socializācijas institūti.
Laiks iet uz priekšu, un salīdzīnot ar agrākiem laikiem, sociālajos institūtos un citos socializācijas aģentos un to būtībā ir notikušas neviennozīmīgas izmaiņas, taču tāpat tiem vel nav izveidotas citas pilnvērtīgas alternatīvas.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register