Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:445985
 
Author:
Evaluation:
Published: 05.10.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Mūsdienās tik ātri vis attīstās un tai pat laikā mainās, kā rezultātā dažas lietas noveco un pazūd, jo it kā to vietā nāk citas. Tomēr šajā ātrumā mēs nedrīkstam pazaudēt sevi un visu svarīgāko kas ir ap mums, ieskaitot kultūru. Tradicionālā kultūra jeb folklora principiāli atšķiras no mūsdienu pilsētas kultūras ar informācijas kodēšanas, glabāšanas un tālāk nodošanas veidu, domāšanas veidu, pasaules ainas konstrukciju, vērtību sistēmu un normām, kas regulē dažādus sabiedrības dzīves aspektus. Svarīgi ir ne tikai apzināties katram savas vietas tradicionālo kultūru, bet arī mācēt to saglabāt - nododot zināšanas no paaudzes paaudzē. Vislabāk jau būtu ja katrā ģimenē šīs zināšanas un prasmes jau būtu un vecāki vienkārši tās iemācītu saviem bērniem, un tā uz priekšu nodotos šis mantojums. Tomēr mēs apzināmies kāda ir patiesā situācija un tāpēc tradicionālā kultūra ir jāpraktizē caur izglītību skolās.
Valsts piedomā, lai tradicionālās kultūras mantojums nepazustu un ievieš to izglītībā, bet tomēr realitāte ir pavisam savādāka. Izglītībā ir uzsvērts tradicionālās kultūras iepazīšanās nozīmīgums skolās, tomēr izglītības dokumentos nav konkretizēti specifiski tradicionālās kultūras satura jautājumi, kas tieši bērniem būtu jāmāca. Tādejādi vis tiek atstāts pedagogu subjektīvajā interpretācijā, cik viņi daudz saprot no tradicionālās kultūras tik arī pēc pašu uzskatiem tie var mācīt. Tā kā folkloras mācība nav iekļauta skolas pedagoģijas procesā kā atsevišķs mācību priekšmets, visbiežāk tā aktualizējas caur citiem mācību priekšmetiem to saturā kā ārpus konteksta esošu piemēru, uzdevumu kopums, kas nerada pilnīgu priekšstatu. Pēc valsts izglītības standartiem mācību priekšmeti tiek sasaistīti arī ar tradicionālo kultūru, bet ja skolotājiem nav zināšanu šajā jomā neko pilnīgu tie nevar iemācīt saviem audzēkņiem. Tāpat arī jaunākajos mācību līdzekļos, pēc visiem noteikumiem, tradicionālās kultūras piemēri, temati un teksti tiek iekļauti mācību grāmatās, bet tie ir fragmentāri, bieži nekvalitatīvi interpretēti, nav īsti atklāta to mācīšanas metodika.
Tā kā valstī izglītības sistēmā tiek ieviesti jaunie vispārizglītojošie mācību priekšmetu standarti, daļa skolotāju nav gatavi radīt kvalitatīvas programmas, kas atbilstu jauno standartu prasībām un kuru apguve nodrošinātu arī kvalitatīvu tradicionālās kultūras apguvi izglītībā. …

Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register