Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:454339
 
Author:
Evaluation:
Published: 13.03.2015.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 10 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
2011 - 2015 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  IZGLĪTĪBA LATVIJĀ    4
1.1.  Izglītības vispārīgais raksturojums    4
1.2.  Izglītības institūcija un tas sociālas funkcijas    11
1.3.  Izglītības sistēma    12
1.4.  Dažu sociālo faktoru ietekme uz izglītību    14
2.  SKOLNIEKU UN VECĀKU IZGLĪTĪBAS NOVĒRTĒJUMS    16
2.1.  Pētījuma metodes un respondentu atlase    16
2.2.  Vecāku anketēšana    16
2.3.  Jauniešu anketēšana    20
  SECINĀJUMI    24
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN CITI AVOTI    26
  PIELIKUMI    27
Extract

SECINĀJUMI
Latvijā nav vienotas un skaidras nostājas par izglītības kvalitātes jēdzienu.
Skolu reitingi neatspoguļo patieso izglītības kvalitāti tajās, un, izrādās, izglītības kvalitāti nav nemaz tik vienkārši definēt.
Izmantojot anketēšanas metodi bija veikts pētījums lai noskaidrotu jauniešu un viņu vecāku attieksmi pret izglītību Latvijā. Bija apjautāti 50., Daugavpils 10. vidusskolas 9. klašu skolēni un viņu vecāki (25. pret 25.) un bija saņēmti interesanti rezultāti.
Analizējot iegūto informāciju un veicot anketēšanu jauniešu un to vecāku vidū varu secināt, ka:
1. Katram Latvijas Republikas pilsonim un pastāvīgajam iedzīvotājam, kuram ir tiesības uz Latvijas Republikas izdotu nepilsoņa pasi arī personai, kurai izsniegta pastāvīga uzturēšanās atļauja, arī Eiropas Savienības valsts pilsoņiem, kam izsniegta termiņuzturēšanās atļauja, un viņu bērniem ir vienlīdzīgas tiesības iegūt izglītību Latvijā.
2. Valsts un pašvaldību izglītības iestādēs izglītību iegūst valsts valodā. Citā valodā izglītību var iegūt privātās izglītības iestādēs, kā arī valsts un pašvaldību izglītības iestādēs, ja tajās tiek īstenotas mazākumtautu izglītības programmas. Ikviens, kurš apgūst pamatizglītību vai vidējo izglītību citā valodā vienlaicīgi arī apgūst valsts valodu un kārto valsts valodas pārbaudes eksāmenu valstī noteiktajā kārtībā un apjomā.
3. Ģimenes videi un sociālo slāņu īpatnībām ir ievērojama loma izglītībā. Bieži vien zems sociālais un materiālais stāvoklis, kurā aug skolēns, kļūst nopietns šķērslis panākumiem mācībās.
4. Gan jaunieši, gan vecāki uzskata, ka pārkārtojumi mācibu procesā bija veikti nepareizi un tie nepalīdz mācībam.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register