Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:456062
 
Evaluation:
Published: 21.11.2012.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 17 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Audzināšanas procesa struktūra un dinamika    5
2.  Sākumskolas vecuma bērnu psihiskās attīstības raksturojums    10
2.1.  Psihiskās attīstības stadiālais raksturojums Ļ. Vigotska atziņās    16
2.2.  Zigmunda Freida teorijas psiho seksuālās attīstības stadijas    18
2.3.  Erika Eriksona personības attīstības psiho sociālā teorija    20
2.4.  Žana Piažē kognitīvās attīstības teorija    20
3.  Bērna attīstības faktori    21
4.  Sākumskolas vecuma bērnu attīstības faktoru izpēte    25
4.1.  Pētījumā bāze un metodoloģija    25
4.2.  Pētījuma rezultāti un analīze    28
  Secinājumi    32
  Literatūras saraksts    33
Extract

SECINĀJUMI
1. Bērna psihiskās attīstības temps atsevišķos laika posmos ir atšķirīgs. Piemēram, Ļ.Vigotskis parāda, ka katrā bērna attīstības stadijā straujāk attīstās kāda dominējoša psihes funkcija;
2. Atbilstoši Z.Freida teorijai bērnam jau kopš dzimšanas jāliek lietā radošais libido, apmierinot seksuālo dziņu, tas ir psihes attīstības pamats;
3. Pēc E.Eriksona uzskatiem, katrā attīstības stadijā var parādīties divi pretēji jaunveidojumi - pozitīvais vai negatīvais, pozitīvais - sekmē attīstību, negatīvais – traucē attīstību;
4. Ž.Piaže kognitīvas attīstības teorija attīstību iedala noteiktās stadijās pēc bērna vecuma, piemēram, 7-11 gadīgam bērnam piemīt kognitīvā darbība, kad domāšana ir loģiska, bet iespējama tikai par konkrētiem, reāliem objektiem, situācijām un notikumiem.
5. Pētot skolēnu psiholoģiskos attīstības raksturojumus, tika secināts, cik lielā mērā sākumskolas vecuma bērna audzināšana ietekmē turpmāko cilvēka personības attīstību. Kā pozitīvās, tā arī negatīvās ietekmes piemēri tika ņemti pārstāvji no dažādām skolēnu grupām.
6. Veicot anketēšanu, tika secināts, ka dominējošā loma bērna audzināšanā un personības attīstībā pieder videi, pirmkārt, ģimenei, jo bērna audzināšanas īpatnības nāk tieši no ģimenes, veidojas tur un ietekmē tālāko bērna audzināšanas procesu, kuras tika pierādītas pētījuma rezultātā. 7 skolēni no 18 par autoritāti atzīst vecākus, 5 skolotāju, 6 kino varoņus. Tātad kino ir svarīgāks par skolotājiem un tas tikai nedaudz atpaliek no vecākiem.
7. Tika secināts, ka skolēni augsti vērtē savus vecākus, uzskatot , ka viņi ir līdzīgi kādam no vecākiem; ka viņi ir ieguvuši muzikālās, kustību, mākslinieciskās dotības; un viņi labprāt apmeklē skolu; puse no skolēniem uzskata, ka audzināšanas apstākļi mājās ir labvēlīgi, bet puse uzskata, ka nelabvēlīgi; kaut gan daudzums uzskata, ka aktīvākā audzināšanā piedalās vecāki nekā skola un paaudzināšana.
Līdz ar to studiju darba mērķis ir sasniegts, jo uzdevumi izpildīti. Audzināšanas process gan ģimenē, gan skolā un ārpus tās ietekmē sākumskolas vecuma bērnu attīstību.

Author's comment
Editor's remarks
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register