Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:475934
 
Evaluation:
Published: 02.11.2012.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Vērtējot savu un citu uzvedību un tās sekas, attīstās morālā domāšana- kas ir pareizi un kas nepareizi. L. Kolbergs ir izveidojis sešus morālās domāšanas attīstības posmus:
1) Pirmskonvenciālā domāšanas tipa pirmais posms- bērns ievēro likumus, lai nesaņemtu sodu to neizpildīšanas gadījumā.
2) Pirmskonvenciālā domāšanas tipa otrais posms- bērns ievēro likumus, ja viņam no tā ir kāds tūlītējs labums.
3) Konvenciālās morālās domāšanas pirmais posms- cenšas būt “labs bērns”, dara to, ko tuvākie uzskata par pareizu.
4) Konvenciālās morālās domāšanas otrais posms- ievēro likumus, jo tā ir jādara.
5) Postkonvencionālās morālās domāšanas pirmais posms- cilvēks apzinās atšķirības starp dažādām sociālkulturālajām vidēm. Morālā domāšana izmainās uz abstraktākiem jēdzieniem.
6) Postkonvencionālās morālās domāšanas otrais posms- cilvēks seo augstākām, universālām ētiskām un morļām vērtībām.
Jauniešu vecumā attīstās tie konvenciālā morālā domāšana, bet arī daudzi pieaugušie vēl joprojām domā šajā līmenī.
Jaunieši arī attīsta spēju pievērsties savai pašrealizācijai. A. Maslova piramīdas modelis ir priekšnosacījumi, kas nepieciešami, lai indivīds spētu atklāt, pilnveidot un realizēt savu sūtību un spējas. Maslovs īpasi uzsver pašcieņas attīstību, kas veicina pašvērības noteikšanu.

Kopumā ņemot, jaunība- posms no pubertātes sākšanās, līdz fiziski, emocionāli, garīgi, finansiāli nobriedušam indivīdam, ir ļoti daudzslāņaina un sarežģīta. Milzīga ietekme ir sociālkulturālaijai videi, pat dzimumu domāšanas attīstībā. Lai gan var vilkt aptuvenas vadlīnijas, pēc kurām izšķir pubertātes posmus, tomēr, katrs indivīds ir unikāls, un tā attīstību ietkemē neskaitāmi ārēji un iekšēji faktori, u kuriem katrs var reaģēt citādāk.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register