Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:512270
 
Evaluation:
Published: 20.02.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads   
  Pedagoģiskā saskarsme   
  Anketa - izmantojamā pedagoģiskās pētīšanas metode saskarsmes izpētei   
  Verbālā saskarsme mācību procesā   
  Neverbālā saskarsme mācību stundas laikā   
4.1.  Žesti un mīmika   
4.2.  Skolotāja ārējais izskats   
  Skolotāja rakstura un profesionālās īpašības   
5.1.  Skolēnu vidū izvirzītās prasības labam skolotājam   
5.2.  Faktori, kuri ietekmē skolotāja un skolēna labsajūtu, atrodoties skolā   
  Secinājumi   
  Izmantotās literatūras saraksts   
Extract

Skolēnu un skolotāju saskarsmei ir ļoti liela nozīme skolēna izveidē. "...saskarsme ir vērtējama kā nozīmīgākais cilvēka darbības veids, kas līdzās izziņai un darbam veido personību..." [4.;101.]. Tādēļ ir būtiski uzzināt faktorus, kuri ietekmē skolēna un skolotāja attiecības, kopdarbību. Ir svarīgi zināt, apzināties cēloņus, kuri iespaido cilvēku. "Informācijas ievadīšana nenotiek tieši, bet caur savdabīgiem "uzticēšanās" un "neuzticēšanās" filtriem. Šie filtri absolūtu patiesību padara nepatīkamu, nepieņemamu un otrādi...", raksta Ā.Karpova un I.Plotnieks [2.;11.].
Tādēļ es pievērsos šīs problēmas izpētei. To darīju izmatojot divas pedagoģiskās pētīšanas metodes:
darbs ar literatūru;
aptaujas metodes (anketēšana).
Anketu sastādīju, lai tuvāk iepazītos ar cēloņiem, kuri ietekmē skolotāja un skolēna saskarsmi. Darba mērķis ir izzināt faktorus, kuri gan palīdz, gan arī traucē veiksmīgai skolēna un skolotāja kopdarbībai.
Saskarsme - cilvēku mijiedarbības process. Viens no saskarsmes aspektiem ir komunikatīvais aspekts jeb saskarsme kā informācijas apmaiņa. Starp komunikācijā iekļautajiem indivīdiem pastāv zināmas, dažkārt visai sarežģītas attiecības un katrs no indivīdiem ir subjekts. [2.;11.]. To bieži vien aizmirst skolotāji, uzskatīdami skolēnu par iedarbības objektu un autoritāro vadīšanas stilu par vislabāko, atbilstošāko mācību procesam. Tomēr skolotāja un skolēna attiecību galveno principu varētu formulēt šādi: pēc iespējas lielākas prasības pret cilvēku un pēc iespējas vairāk cieņas pret to. A. Zaharova apgalvo: "...sevišķi svarīgi ir sakaros ar vecāko klašu skolēniem nelietot autoritāro stilu...". [5.;58.].
Komunikācijas partneri viens otru ietekmē. Komunikācijas ietekme ir iespējama tad, ja saskarsmē iekļautajiem cilvēkiem ir vienāda kodifikācijas un dekodifikācijas sistēma, tas ir "...visi runā vienā valodā..." Komunikācijas procesā var pat rasties specifiskas komunikatīvas barjeras. Tās var būt gan politiskas, gan reliģiskas, gan arī profesionālas u.c." [2.;11.].…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1168416
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register