Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:535466
 
Author:
Evaluation:
Published: 19.05.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Used
Extract

Autentiskā vērtēšana – uzdevumu izpildi vērtē pēc rezultāta faktiskā noderīguma, efektivitātes un objektīvās vērtības. Veicama uzdevumiem, kas ir tuvi izglītības sasniegumu izpausmēm reālajā dzīvē. [1,14].
Autentisko vērtēšanu veic:
• lai noskaidrotu, vai skolēniem ir veiksmīgai patstāvīgai dzīvei atbilstošas prasmes un iemaņas;

• lai zinātu, vai skolēns skolā apgūtās zināšanas spēj izmantot reālajā dzīvē;

• lai zinātu, kā skolēns apgūtās zināšanas izmanto reālajā dzīvē.


Tā kā autentiski vērtējamie uzdevumi tiek organizēti brīvāk, tad tas ļauj pašiem skolēniem iesaistīties vērtēšanai nepieciešamo datu vākšanā, analīzē un rezultātu apspriešanā. Skolēns var demonstrēt:
• cik veiksmīgi jau apgūtās zināšanas viņš spēj pielietot reālajā dzīvē;

• kā spēj pārveidot zināšanas un prasmes vai izpratni par tām darbībā.




Kriteriālā vērtēšana - nosaka pakāpi, kādā izpildījums vai sniegums atbilst noteiktam standartam jeb kritērijiem. To veic mācību procesā tēmas vai kursa noslēgumā sasniegtā rezultāta novērtēšanai pēc iepriekš noteiktiem kritērijiem.
Kriteriālo vērtēšanu veic:
• lai noteiktu skolēnu sasniegumus(konkrētus mācību rezultātus, kuri atbilst mācību priekšmeta mērķiem un uzdevumiem);

• lai noskaidrotu katra skolēna progresu mācību priekšmeta mērķu sasniegšanā;

• lai vērtētu skolēnu sasniegumus pēc to atbilstības noteiktiem kritērijiem.[1,13].

Kriteriālajā vērtēšanā cenšas noskaidrot, ko izglītojamie ir iemācījušies, cik daudz un cik labi tie ir iemācījušies salīdzinājumā ar noteiktas kompetences rādītāju kopu, bet nesalīdzinot ar citu izglītojamo sasniegumiem.[2,97].


Kriteriālā vērtēšana ļauj katram skolēnam sasniegt pieņemtos standartus, nesalīdzinot ar citiem skolēniem, bet gan ar noteiktiem kritērijiem. Šī vērtēšana parāda citiem, ka skolēns ir mācījies, ļauj izjust gandarījumu par sasniegumiem.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register