Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:536937
 
Evaluation:
Published: 26.01.2010.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 2 units
References: Used
Extract

Fiziskajā attīstībā liela nozīme ir fiziskajai audzināšanai vai kultūrai.
Fiziskajai kultūrai ir jārada pusaudzī apzinīga attieksme pret savu organismu, tai jāizveido viņā prasme sargāt savu veselību, nostiprināt to ar pareizu darba režīmu, ar pareizu organizētu atpūtu un veselīgu barību, ar vingrošanu un sportu, kā arī prasme norūdīt fiziskos spēkus un nervu sistēmu, izsargāties no saslimšanas. (V.Suhomļinskis)
Zinātnes un tehnikas attīstība, kas devusi mūsdienu sabiedrībai daudz labuma, radījusi tādus dzīves apstākļus, par kādiem agrākās paaudzes varēja tikai sapņot, vienlaikus sāk nelabvēlīgi ietekmēt pašu cilvēku – šī procesa radītāju. To asi izjūt arī pusaudži, kuru ikdienas darbība saistīta ar paaugstinātu psiholoģisko un intelektuālo slodzi. Lai apgūtu programmās noteikto zināšanu apjomu, mācībām nepieciešams veltīt arvien vairāk laika, bet mazkustīgums savukārt palielina saslimšanu ar sirds un asinsvadu slimībām. Turklāt mūsdienu pusaudžus ietekmē arī akcelerācija, ko raksturo auguma strauja palielināšanās, svara relatīva samazināšanās attiecībā pret augumu, paaugstināts jūtīgums.
Tas viss nosaka pusaudžu fiziskās audzināšanas īpašo nozīmi mūsdienās. Šīs audzināšanas sastāvdaļas galvenie uzdevumi ir novērst nepietiekamās fiziskās slodzes nelabvēlīgo ietekmi uz pusaudža organismu, palīdzēt topošajam cilvēkam izvairīties no sekām, ko rada pastiprināta psiholoģiskā un intelektuālā slodze, paaugstināt viņa vispārējās darbaspējas, veidot veselīgu, ar fizisku aktivitāti saistītu dzīvesveidu, attīstīt morālās īpašības (neatlaidība, disciplinētība, godīgums, biedriskums u. c.) Veselība, kas iegūta pusaudžu vecumā, var nodrošināt radošu, aktīvu ilggadību, pēc kā tiecas mūsu sabiedrība.[1;104]
Fiziskā audzināšana – visas audzināšanas sistēmas sastāvdaļa. Personības vispusīgas attīstības formula, kuru XIX gadsimtā atklāja un pamatoja K. Markss un F. Engelss, ir cilvēka būtisko spēku, visa viņa fizisko un garīgo spēju kopuma vispilnīgākā atsegšana. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,98 €
Work pack Nr. 1116822
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register