Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:573038
 
Evaluation:
Published: 12.12.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads   
I.  Teorētiskā daļa   
1.  Psiholoģiski pedagoģiskās literatūras apraksts par rotaļu nozīmi pirmsskolas vecuma bērnu attīstībā   
1.1.  Pirmsskolas vecuma bērnu attīstības raksturojums   
1.2.  Rotaļas attīstība un tās nozīme pirmskolā   
Extract

Apkopojot psiholoģiski pedagoģisko literatūru par rotaļu nozīmi pirmsskolas vecumu bērnu attīstībā, ieguvu dažādu autoru uzskatus par to.
Pastāv daudz un dažādas teorijas par rotaļu, kura katra par sevi būtībā ir nozīmīga ne tikai bērna ikdienā, bet arī pieauguša cilvēka dzīvē. Rotaļa manā izpratnē ir tā, kas nomierina, rada emocionālos pārdzīvojumus un attīsta bērnu gan fiziski, gan garīgi.
Latviešu literārās valodas vārdnīcā rakstīts, ka rotaļa ir darbības kopums, ko veic ,lai sagādātu prieku, izklaidēšanos un kam parasti ir raksturīga iztēlē radīta situācija un darbības objekti, kādu norišu, cilvēku, dzīvnieku atdarināšanu.
Rotaļa – tā ir visas mūsu kultūras saturs un vērtības, bet tās kultūrfilosofiskās saiknes ir pētījumu objekts jau Sokrāta, Platona laikā. Platons ar savu estētisko pasaules redzējumu rotaļu uztver kā kaut ko skaistu un vērtīgu pašu par sevi. Tādēļ viņš iesaka cilvēkam ievērojot savas dabas īpatnības, rotaļāties visu dzīvi. Dvēsele nevar panest absolūti nopietno, tādēļ vajadzīga rotaļa.
F. Šillers uzsver, ka tikai rotaļās var rast izeju cilvēka kopumā. Ar skaistumu var un vajag rotaļāties. Rotaļājas tikai tad , kad viņš ir vārda pilnā nozīmē: ir cilvēks, un ir pilnvērtīgs cilvēks, kad rotaļājas. Pētīdams rotaļas vietu kultūrā, viņš nonāk pie atziņas, ka rotaļa ir īpaša kultūras forma.
Rotaļas audzina bērnā jūtas, rada prieku, emocionālus pārdzīvojumus, ko izraisa attieksmei pret rotaļu priekšmetiem, rotaļu biedriem.
Rotaļas rada prieku un rotaļa bez prieka vairs nav rotaļa. Rotaļā izkopjas un attīstās mīlestība, draudzība.
A. Milts atzīst, ka nepietiekamība satrauc, uzbur emocijas, tālāk rada jūtas, fantāziju. Tas ir radīts pamats mūžīgai rotaļai. Rotaļa jauc, maisa dažādas izjūtas, raksturus. Tā savij bailes ar cerību, ar stiprumu, zaudējumu ar laimestu. Rotaļas spēj pacelt mūs „spožā bezrūpībā”.
Rotaļās pilnveidojās bērnu izziņas darbības mehānisms: uztvere, atmiņa, iztēle. Rotaļa arī radošās darbības skola, kurā attīstās fantāzija, valoda.
Ļ. Vigotskis uzskata, ka rotaļā iespējama bērnu augstākie sasniegumi, kuri jau rīt būs viņu reālais vidējais līmenis, viņa morāle.[ Černova]
K. Deķēns uzskata, ka rotaļa attīsta bērna prātu , fantāziju un gribu. Rotaļa ir brīva darbība, kura pati ir mērķis, kad rotaļa ir pabeigta, arī mērķis ir sasniegts. [ b. kā vērtība]

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1169702
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register