Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:581104
 
Author:
Evaluation:
Published: 15.05.2014.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 2 units
References: Not used
Time period viewed: 2011 - 2015 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Mārupes novada pirmsskolas izglītības iestādes‘’ Lienīte’’ raksturojums    3
1.1.  Pirmsskolas izglītības iestādes dienas ritms    5
2.  Nodarbību un pasākumu vērojumu plāns    6
3.  Prakses novērojuma dienasgrāmata    7
3.1.  Pirmā nedēļa    7
3.2.  Otrā nedēļa    12
4.  Radošā pēcpusdiena    17
5.  Pedagoģiskie vērojumi, analīze    18
6.  Bērnu savstarpējās attiecības pirmskolā    20
7.  Izmantotā literatūra    21
Extract

6. Bērnu savstarpējās attiecības pirmsskolā
Prakses novērojuma laikā es novēroju jaukto grupiņu. Jauktajā grupiņā bija bērni vecumā no 3 – 5 gadi. Bērni pārsvarā savā starpā bija draudzīgi un atklāti. Tad kad vēroju bērnus brīvajā spēļu laikā, daudzi bērni spēlējās vieni paši, bet bija bērni, kas ik pa laikam piegāja pie visiem bērniem un paspēlējās ar katru. Šajā vecumā bērni ļoti meklē draudzību, cenšas pievienoties te vienam bariņam, te. Bērni cenšas sev pievērst uzmanību, tādēļ traucē - pagrūž vai kaut ko izjauc, par ko pārējie tūlīt steidz atmaksāt. Pārsvarā tie ir vecākie bērni, kas cenšas sev pievērst uzmanību, mazākie vairāk spēlējās individuāli un vēl necenšas spēlēties ar pārējiem. Svarīgi, lai bērns apgūtu citus veidus, kā iesaistīties rotaļās un nenostiprinātos uzmanības pievēršana ar nevēlamām darbībām un viņam pašam – neveiksmes izjūta. Protams, savstarpējo komunikācijas prasmi bērni apgūst jau ģimenē, būdami vēl maziņi, un liela nozīme ir vecākiem, viņu attiecībām ar bērnu un apkārtējiem, jo bērns šajā vecumā ir atdarinātājs. Svarīga loma ir arī bērna pašvērtējumam un temperamentam. Mazākajiem bērniem to pašvērtējumu un temperamentu tik ļoti neizrāda, bet lielākie bērni pie katras izdevības parāda kas viņš tāds ir, kā viņš prot un kā var. Bērnam nepieciešamās sajūtas tādas kā pārliecību, draudzību, uzticību, mīlestību, piederības sajūta nodrošina kopīga sarunāšanās, dziedāšana, spēļu spēlēšana, stāstu stāstīšana un citas kopīgas darbošanās. Atkarīgi no bērna individuālā attīstības process rodas arī atšķirīga izpratne par rotaļlietu dalīšanos, visbiežāk izpratne par dalīšanos bērniem pēc trīs gadu vecuma. Kā arī bērni sāk dalīties savās domās un pārdzīvojumos, tas sāk notikt aptuveni divu līdz četru gadu vecumam. Bērni ir ļoti emocionāli un bērni mēdz apvainoties par katru sīkumu. Bērni ļoti bieži saka, ka ar kādu nedraudzēšoties, ka neesot vairāk viņam draugs un tamlīdzīgi. Šāds posms bērniem ir visu vecumu grupās līdz pat pamatskolai. Tas ir tāpēc, ka mazākie bērni vēl neprot paši risināt konfliktus un viņi tikai vēl mācās komunicēt ar pārējiem bērniem. Vairums bērniem šī lieta ir pārejoša un ātri atkal sadraudzējās un vairs pat neatceras par ko iepriekš bija sakašķējušās. Lai gan vērojot atšķirīga vecumu bērnus, ienākot pirmo reizi grupiņā, nemaz nevarēja pateikt, ka viņiem nav viens vecums, tikai ar laiku sapratu kurš ir jaunākais, kurš vecākais. Bērni savā starpā labi satika un prata atrast kopīgu valodu.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register