Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:584730
 
Evaluation:
Published: 25.03.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Pirmsskolas vecuma bērnu izziņas procesu psihodiagnostikas metodes.
Pirms sākt konkrētu izziņas procesu – uztvere, uzmanība, iztēle, atmiņa domāšana un runa - psihodiagnostikas metožu pirmsskolas vecuma bērniem izklāstu, jāizpēta jēdziens “standartizēts psihodiagnostikas metodiku komplekss”, kas vairākkārt tiks pieminēts tekstā.
Standartizēts psihodiagnostikas metodiku komplekss noteikta vecuma bērniem nozīmē - minimāls pēc ietverto metodiku skaita komplekts, nepieciešams un pietiekams priekš tā, lai daudzpusīgi, visās nozīmīgākajās īpašībās un kvalitātē novērtētu dotā vecuma bērnu psiholoģiju, kā arī noteiktu bērna psiholoģiskās attīstības līmeni kopumā, pēc atsevišķām īpašībām un kvalitātes.
Ar vārdu „standartizācija”, ietvertu kompleksa nosaukumā, saprotam iespēju ar visu šo metodiku palīdzību saņemt vienādus un salīdzināmus rādītājus, kuri ļaus noteikt dotajam bērnam atsevišķu izziņas procesu attīstības līmeni, salīdzināt savstarpēji bērna dažādu izziņas procesu pakāpi un sekot bērna attīstībai gadu pēc gada. Turklāt, standartizācija paredz vienu novērtējuma skalas izmantošanu visām metodikām.
Lielākā daļa šajā nodaļā aprakstīto metodiku (tas attiecas ne tikai uz pirmsskolas vecuma bērnu diagnostiku, bet uz visu vecumu bērniem, kā arī uz pieaugušajiem) ļauj iegūt psiholoģiskās attīstības rādītājus, atspoguļotus standartizētā, desmit ballu skalā.
Turklāt, rādītāji, kas atrodas robežās no 8 līdz 10 ballēm, pārsvarā liecina par izteiktu spēju vai dotību klātbūtni bērna attīstībā. Rādītāji robežās no 0 līdz 3 ballēm – par to, ka bērnam psiholoģiskajā attīstībā novērojama nopietna atpalikšana no lielākās daļas citu bērnu. Rādītāji, atrodošies diapazona robežās no 4 līdz 7 ballēm liecina par to, ka konkrētais bērna psiholoģiskā attīstības līmenis atrodas normas robežās, t.i., nebūtiski atšķiras no lielākās daļas pārējo viņa vecuma bērnu.
Tur, kur ieviest novērtējuma standartsistēmu bija grūti (galvenokārt tas skar metodikas, kuras piedāvā izvērstu izpētāmās īpašības kvalitatīvu raksturojumu), tiek piedāvāti citi, nestandartizēti novērtēšanas paņēmieni. Šie gadījumi ir īpaši atrunāti un atbilstošā veidā argumentēti tekstā.
Pie katras no piedāvātajām metodikām, pēc detalizēta apraksta, kas seko īsai instrukcijai, tiek doti iegūto rezultātu novērtēšanas paņēmieni, kā arī noteikumi un procedūra secinājumiem par bērna attīstības līmeni (pamatojoties uz iegūtajiem datiem).

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,98 €
Work pack Nr. 1331002
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register