Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:594421
 
Author:
Evaluation:
Published: 07.04.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Used
Extract

Izvēloties eksāmena darba tēmu darba autors pamatojās uz personīgo pieredzi strādājot skolotāja arodā. Autora darba stāžs ir neliels – aptuveni pusotrs gads, tomēr tas ir pietiekoši, lai darba autors spētu diagnosticēt dažas aktuālas problēmas skolas dzīvē. Kā vienu no galvenajām problēmām darba autors uzskata – skolēnu savstarpējās attiecības un ārējo apstākļu ietekme uz tām. Darbā tiks apskatītas attiecības starp skolēniem vecumā no 10 – 16 gadiem, jo darba autors strādā pamatskolā.
Bērni vecumā no 10 – 16 gadiem ietilpst grupā zem nosaukuma “pusaudži” balstoties uz vecumposmu iedalījumu. [1,61] Pusaudžus iedala sīkāk – jaunie pusaudži no 10 – 13 gadiem, kuriem raksturīga strauja attīstība, tomēr šī vecuma bērniem ir tieksme atdarināt pieaugušos. Pats svarīgākais- piesavināties viņu negatīvos ieradumus – smēķēšanu, dzeršanu u.c. Otra pusaudžu grupa vecumā no 13 – 16 gadiem tiek saukti par vecākajiem pusaudžiem. Viņiem turpinās strauja vispārējā attīstībat un sāk kļūt apzinīgāki savas dzīves veidotāji – sāk saprast izglītības nozīmi un aptuvenās karjeras iespējas.[1,66-67]
Problēmas aktualitāti apliecina starptautiskā pieredze. Par piemēru var minēt Amerikas Savienotajās Valstīs notikušās skolēnu slepkavības. Visos gadījumos slepkavu kāds bija aizvainojis un lielākajā daļā aizvainotāji bija slepkavu vienaudži. Paskatoties situāciju tepat Latvijā var redzēt, ka daudz labāk neklājas arī mūsu skolniekiem. Slepkavība Ventspilī un Valmierā apstiprina to, ka Latvijā izrēķināšanās starp skolniekiem notiek un notiek diezgan skarbā veidā. Daudz vairāk ir gadījumi, kad pusaudžu konfliktsituāciju iznākums nav kādas personas slepkavība, bet gan morāla vai fiziska trauma. Atliek tikai ierakstīt interneta meklētājā google.lv vārdu savienojumu “skolēnu vardarbība” un parādās ļoti daudz rakstu, kur aprakstītas situācijas, kad kāds pusaudzis vai pusaudžu grupa ir kādu aizskārusi.
Kā piemēru var minēt Lilijas Muravskas rakstu par mobingu. Mobings rodas, ja viena vai vairākas personas tiek pakļautas citu personu ilgstošai, negatīvai rīcībai un attieksmei.[2] Vārds mobings ir aizgūts no angļu valodas un aizstāj latviešu valodā - vienaudžu vardarbība.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register