Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:616484
 
Author:
Evaluation:
Published: 24.02.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Jauniešu vecumposma analīze    5
2.  Studiju procesa jēdziens un struktūra    7
2.1  Studiju procesa funkcijas    8
2.2  Studenti studiju procesā    9
3.  Studentu un lektora savstarpējās attiecības    11
3.1  Studenta un lektora sadarbību veicinošie faktori    13
3.2.  Studentu un lektora attiecību nākotnes vīzijas    14
4.  Informācijas avotu izpēte un analīze    16
  Nobeigums    19
  Literatūras avoti    20
  Pielikumi    21
Extract

Augstākas izglītības uzdevums ir dot ieguldījumu sabiedrības attīstība un sniegt iespēju vairāk jauniešiem iegūt pilnvērtīgu un kvalitatīvu augstāko izglītību, veidoties par kvalificētiem, Eiropas un globālā kontekstā konkurētspējīgiem speciālistiem ar kompetencēm, kas atbilst darba tirgus ilgtermiņa vajadzībām. Ja industriālajā sabiedrībā iegūtais diploms vai akadēmiskais grāds bija pietiekami stabils priekšnoteikums regulāram darbam, tad mūsdienās formālais zināšanu apjoms tiek vērtēts arvien zemāk. Nozīmīgāka ir prasme analizēt un risināt problēmas un izmantot gūtās zināšanas praksē. Tāpēc no augstskolām tiek sagaidīti speciālisti ar daudz plašākām zināšanām un prasmēm, kas saistītas ar darbu un cilvēku savstarpējām attiecībām. Augstskolām ir jāuztur dialogs ar darba tirgu, tomēr vienlaikus augstskola nedrīkst zaudēt savu misiju — nodrošināt un īstenot studentu iespēju kļūt par vispusīgi izglītotu speciālistu.[4.,210]
Liela loma šā uzdevuma risināšanā ir lektora, pasniedzēja un docētāja personībai, viņa prasmei rast kopīgu valodu ar studentu. Ir svarīgi, cik lielā mērā pasniedzējs un students ir savā starpā saistīti.[9.,35]
Parasti students asociējas ar pasniedzēju kā skolēns ar skolotāju. Ideālās pasniedzēja -studenta attiecībās students ciena pasniedzēju kā cilvēku, kura rīcībā ir noteikts zināšanu kopums vai prasmes, kuras viņš vēlētos apgūt, kamēr pasniedzējs novērtē studenta vēlēšanos un spējas absorbēt zināšanas, kuras viņš tam vēlas sniegt. Viņu attiecības lielā mērā ir bezpersoniskas un ierobežotas; tas, kas tās uztur, ir kopīgā ieinteresētība studijās. Skolotāja -skolēna attiecības, no otras puses, ir personiskas un dziļas, jo tas balstās uz karmisku radniecību. Tas, kas skolēnu virza uz skolotāju, nav skolotāja zināšanas, pat ne viņa gudrība, bet gan skolotāja raksturs un personība, jo skolēns jūt, ka, pateicoties skolotāja raksturam un personībai, viņš pats spēs sasniegt iecerēto.[6.,55]
Tāpēc zināmā mērā attiecības starp pasniedzēju un studentu ir dinamiskas un interaktīvas. Tas nozīmē, ka viņi savstarpēji viens otru ietekmē - skolotājs, pateicoties savai gudrībai un pieredzei, un students, pateicoties savai zinātkārei un smagam darbam. Tādejādi gan students, gan pasniedzējs ne tikai visu laiku izglīto sevi, bet izglīto arī viens otru.…

Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register