Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:618728
 
Author:
Evaluation:
Published: 17.07.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 11 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Priekšvārds    3
1.  Kas ir apdāvināts bērns ?    4
1.1.  Apdāvinātības izpausmes    7
1.2.  Potenciālu neizmantojis bērns    10
1.3.  Apdāvināto bērnu problēmas    12
2.  Skolotāja loma apdāvināto bērnu potenciāla attīstībā    14
2.1.  Apdāvināto bērnu mācību programmu izstrādāšanas principi un saturs    14
2.2.  Apdāvināto bērnu mācīšanas stratēģijas    16
2.3.  Paātrināta mācīšanās klasē    21
3.  Mācību vide    25
  Izmantota literatūra un literatūras avoti    27
Extract

“Ir 2081. gads, un visi beidzot ir vienlīdzīgi. Viņi nav vienlīdzīgi tikai Dieva un likuma priekšā, visādi citādi viņi tādi ir. Neviens nav gudrāks par citiem. Neviens neizskatās labāk par pārējiem. Džordžam, kura intelekts ir krietni virs vidējā, ausī ir mazs metāla uztvērējs. Ar likumu ir noteikts, ka viņam tas ir jāvalkā visu laiku. Uztvērējs ir noregulēts uz valdības raidītāja viļņa. Apmēram pēc katrām 20 sekundēm raidītājs atskaņo īpašu troksni, lai atturētu tādus cilvēkus kā Džordžs izvairīties no negodīgām priekšrocībām, ko viņiem sniedz labāk attīstītās smadzenes.”
K. Vonnegūts

Mūsdienu pedagoģijas zinātnes un prakses raksturīga īpatnība ir pievēršanās audzēkņa personībai, tieksme atklāt un attīstīt viņa intereses, spējas. Tāpēc diezgan aktuāla kļūst problēmu virkne, kas saistīta ar apdāvinātu un talantīgu bērnu diagnosticēšanu un mācīšanu. Pēdējos gados apdāvinātības problēmas izraisa lielu interesi arī Latvijā. Psiholoģi, pedagogi, vecāki, kuri rūpējas par apdāvinātu bērnu attīstību, apvienojās asociācijās, pēta mācīšanas, audzināšanas, sociālās adaptācijas un citas problēmas, izstrādā mācību formas, programmas, bet tomēr apdāvinātības psiholoģisko izpēti un apdāvinātu bērnu mācīšanas un audzināšanas psiholoģiski pedagoģisko jautājumu izstrādi mūsu valstī nodarbojas ļoti maz.
Ārzemju zinātnieki aktīvi darbojas šajā virzienā un ir ieguvuši bagātu pieredzi. Iepazīšanās ar dažādu valstu apdāvināto bērnu mācīšanas sistēmām ļauj atzīmēt, ka apdāvinātības attīstība ir atkarīga no, pirmkārt, mērķtiecīgas pedagoģiskās iedarbības, otrkārt, no mācību procesa, kas bremzē tādu bērnu attīstību un viņu potenciāla pilnīgai atklāšanai nepieciešama mācību programmu un metožu sociālās modifikācijas, kas atbilstu viņu psiholoģiskajām īpatnībām, t.i., apdāvināto bērnu programmu efektivitāte ir atkarīga no to atbilstības šīs bērnu kategorijas prasībām un iespējām, un tieši no radošās atmosfēras un aktīvas darbības klasē atkarīgs vai spēs veidoties apdāvināts cilvēks.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1170345
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register