Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:622014
 
Author:
Evaluation:
Published: 16.04.2014.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Used
Time period viewed: 2011 - 2015 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    3
2.  Mācības, mācīšana un mācīšanās    3
3.  Kāpēc mācīties    4
4.  Motivācija    7
5.  Motivējoša vide    9
6.  Izmantotā literatūra    10
Extract

Motivējoša vide
Tā kā motivācija ir drīzāk kā vairāku faktoru un labvēlīgu apstākļu kopums, tad autore secina, ka lai paaugstinātu mācību kvalitāti (gan mācīšanās, gan mācīšanas), jābūt iekšējai vēlmei mācīt/mācīties, turklāt arī ārējs pamudinājums var būt kā papildu stimuls atrast motivāciju. Ja viss šis process notiek arī vidē, kas ir īpaši veidota, lai būtu piemērota mācību procesam, rezultātam jābūt pozitīvam.
Mācīties motivējošai videi būtu jābūt gan mājās, gan skolā vai bērnu dārzā. Varbūt daži vecāki uzskata, ka nav jēgas iegādāties speciālus mācību galdus, aprīkot bērna istabu ar mūzikas atskaņošanas ierīcēm (ar nosacījumu, ka tiks atskaņota mierīga, pozitīva instrumentālā mūzika, kas it kā palīdzot mācīties), jo bērns taču pēc dabas tik un tā ir slinks un tā būs tikai velti izsviesta nauda. No vienas puses raugoties, diez vai viens pats galds un mūzika radīs mācīties alkstošu, zinātkāru bērnu, tomēr ja saprot, ka vārds „vide” nenozīmē tikai galdu un sienas tapetes, bet arī apkārtējo gaisotni, tad varbūt ir vērts šo vidi papildināt arī ar materiālām, piemērotām lietām. Tomēr vecākiem jārēķinās, ka arī viņiem pašiem ir jārosina bērns mācīties sevis dēļ, sava gandarījuma dēļ, nevis kratīt ar pirkstu un teikt, ka tagad, kad ir jaunas mēbeles, nu gan ir jāmācās.
Motivējošu vidi veido: atbilstošas krāsa, ērts darba galds, krēsli, paša iekārtots stūrītis (zīmītes, plakāti, kas atgādina par saviem personiskajiem mērķiem. Piemēram, Alberta Einšteina bilde, ja pašam uz šo bildi skatoties rodas doma: „Viņš nu gan bijis gudrs un varens vīrs. Man gribētos ar tādu pašu aizrautību strādāt!”), pareiza istabas temperatūra, pietiekams klusums, cilvēki netālu, kas vajadzības gadījumā uzmundrinās un pats galvenais, mācīties noskaņojies un ar sevi mierā esošs skolēns.
„Skola ir vieta, kur bērni veido savas prasmes un pieredzi, iegūst jaunas zināšanas un piedalās socializācijas procesā. Ir būtiski, lai mācību vide būtu motivējoša, jo tikai tā iespējams gūt vislabākos rezultātus.” [http://nra.lv/latvija/regionos/olaine/23449-motivejosa-vide.htm 23.10.2012.]

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register