Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:629826
 
Author:
Evaluation:
Published: 01.04.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 11 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Literatūras apskats    4
1.1.1.  Pusaudžu periods    4
1.2.  Pusaudzis skolā    5
1.2.1.  Kognitīvā attīstība    5
1.2.2.  Skolēnu savstarpējās attiecības    5
1.2.3.  Attiecības ar skolotājiem    7
1.2.4.  Pusaudži un grupas    8
1.3.  Saskarsmes psiholoģija    9
1.3.1.  Saskarsme    9
1.3.2.  Saskarsmes struktūra    11
1.3.3.  Saskarsmju veidi    13
1.4.  Konfliktsituācijas    14
1.4.1.  Konfliktu veidi    14
1.4.2.  Skolēnu rīcība vadīšana konfliktsituācijās    16
1.5.  Mijiedarbība    16
1.5.1.  Mijiedarbības jēdziena skaidrojums    16
1.5.2.  Mijiedarbību analīze    17
1.6.  Skolēnu depresija    17
2.  Metodoloģija    18
3.  Iegūto datu analīze un interpretācija    19
  Secinājumi    33
  Izmantotie informācijas avoti    34
  Kopsavilkums    35
Extract

Pusaudžu periods ir sarežģīts laiks gan pusaudzim, gan viņa vecākiem. Pusaudža periods ir no 11 līdz 15 gadiem. Šī perioda izmaiņas ir raksturīgas gandrīz katram pusaudzim. Šajā periodā pusaudzim sāk rasties kompleksi, arvien mazāk pakļaujas citu gribai, viņš kļūst emocionāli nelīdzsvarots. Jo lielākas kļūdas ir bijušas pieļautas iepriekšējos attīstības periodos, jo tās stiprāk izpaužas pusaudžu periodā, jo „grūtāks” pusaudzis ir šajā periodā. Ja pusaudžu periodā cilvēks vēl neatrod savu patieso identitāti, viņam ir „lomu sajukums”, viņš turpina to meklēt pieaugušo periodā, ja tā nav, var izpausties neirozes pazīmes, depresija vai agresivitāte. Pusaudžu gadu sākumā bērni daudzējādā ziņā arvien ir egocentriski, un viņiem ir grūti saprast, ka apkārtējiem cilvēkiem var būt citas raizes un intereses nekā viņiem pašiem. Viņi spēj apjaust arī citu cilvēku domas, tomēr vēl pilnā mērā nesaprot, ka apkārtējos var nodarbināt citas domas, ne tikai pusaudži un viņu problēmas. Pusaudzim nobriestot, viņa egocentrisms pakāpeniski samazinās un domāšanas procesi pilnveidojas. Cik daudz pusaudža periods ietekmē viņa attiecības ar apkārtējiem cilvēkiem?
Darba mērķis: Noskaidrot, kā pusaudža periods ietekmē pusaudža attiecības ar saviem vienaudžiem, vecākiem un skolotājiem.
Darba uzdevumi:
Izpētīt un apkopot informāciju par pusaudžu perioda uzvedības izpausmēm un par viņu emocionālo stāvokli.
Izveidot anketas un apjautāt 100 respondentus.
Apkopot un apstrādāt iegūtos datus, analizēt tos.
Izdarīt secinājumus.
Hipotēze: Pusaudžu periodā mainās savstarpējās attiecības skolā un ārpus skolas.
Darbā izmantotās metodes: literatūras un informācijas analīze, anketēšana, datu apstrāde un analīze.
Darba struktūra:
Darbs sastāv no ievada, darba pamatdaļas 6 nodaļām un 12 apakšnodaļām, 6 secinājumiem, 11 izmantoto avotu saraksta, kopsavilkuma un 3 pielikumiem.

Pusaudžu periodu vispirms iezīmē apziņas maiņa par sevi, kas sakrīt ar fizioloģiskajām izmaiņām pusaudža ķermenī. Šīm fizioloģiskajām izmaiņām bieži ir cēloņa nozīme pusaudža uzvedībā – apmatojuma parādīšanās, menstruācijas, pollūciju sākšanās, pūtīšu parādīšanās, kā arī dzimumhormonu pastiprināta ieplūšana asinīs var izraisīt dažādas reakcijas – no garastāvokļa maiņām līdz histērijai vai depresijai. Pusaudžiem var novērot smieklu lēkmes un asaru „plūdus”, infantilismu un pieaugušajiem raksturīgu nopietnību, un spēju spriest.(10)
Tā kā pusaudzim būtiski mainās fizioloģija, fizioloģiskie procesi, viņš sāk koncentrēties uz savu ķermeni, uz ārējo izskatu. Ārējais izskats kļūst par dažādu pārdzīvojumu iemeslu un pašvērtējuma ietekmētāju.
Pusaudža galvenās psiholoģiskās īpatnības, kas ir universālas: maksimālisms – šeit un tagad, tūlīt vai nekad – pusaudzis grib apmierināt visas savas vajadzības uzreiz; ideālu meklēšana, tas var būt kāds cilvēks, varonis no grāmatām, no filmām, kam viņš grib līdzināties; norobežošanās no apkārtējiem, savas subkultūras veidošana.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,98 €
Work pack Nr. 1125374
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register