Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:638176
 
Evaluation:
Published: 08.03.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Metodes jēdziens    4
  Mācību metožu klasifikācija    5
  Sīkāks metožu iedalījums    6
  Mācību metodes shēma    8
  Mācību metožu izvēle    8
  Mācību metožu izvēles nosacījumi    9
  Noslēgums    13
  Izmantotā literatūra    14
Extract

Vārds „metode ” cēlies no grieķu vārda methodos un burtiskā tulkojumā nozīmē – ceļš, pa kuru iet; veids, kā rīkoties. Metodi tiešām varam salīdzināt ar ceļu, pa kuru cilvēks virzās uz kādu mērķi: zinātnieks pētī attiecīgu parādību , rūpnīca ražo noteiktu produkciju, ārsts ārstē slimnieku, skolotājs māca skolēnus. Visos šajos gadījumos cilvēka darbību raksturo mērķtiecīgu un savā starpā saistītu paņēmienu sistēma (Zelmenis, 1991, 106). Pedagoģiskajā literatūrā mācību metode definēta dažādi, tomēr definīcijās izpaužas divi galvenie uzskati par metodes būtību. Viens ir uzskats par metodi kā mācību darbā lietoto paņēmienu kopumu, cits – par metodi kā ceļu vai skolotāja un skolēna rīcības raksturojumu izvirzīto mērķu sasniegšanai. V. Zelmenis metodi definē kā „skolotāja un skolēna didaktiskās sadarbības paņēmienu sistēmu, ar kuras palīdzību skolēni apgūst jaunas zināšanas, prasmes un iemaņas, vienlaikus attīstot arī savas izziņas spējas.”Mācību gaitā skolotājs vada skolēnus no neziņas uz jaunām atziņām, no nepilnīgām zināšanām uz aizvien pilnīgākām. Ar mērķtiecīgu vingrinājumu palīdzību jaunās zināšanas tiek nostiprinātas, pārvērstas prasmēs un iemaņās. Viss tas iespējams tikai tad, ja skolēns reaģē uz šo skolotāja darbību ar aktīvu intelektuālu piepūli, proti – mācās (Zelmenis, 1991,106). Savukārt Leonars Žukovs par metodi sauc „Skolotāja un skolēnu savstarpēji saistītu sadarbības paņēmienu sistēmu, kura vērsta uz izglītošanas, audzināšanas un attīstības uzdevumu risināšanu mācību procesā.” Mācību metode ir viens no svarīgākajiem mācību procesa ārējās struktūras komponentiem. Metodi var raksturot arī kā paņēmienu kopumu (Žukovs,1997,72). I. Maslo mācību metodi raksturo šādi: „Mācību metode ir skolotāja un skolēna rīcības raksturojums izvirzitā mērķa sasniegšanai un mācību uzdevumu risināšanai mācību procesā.” …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,48 €
Work pack Nr. 1239733
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register