Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:643044
 
Evaluation:
Published: 10.05.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 44 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    3
  Abtract    4
  IEVADS    5
  Pamattermini    10
1.  BĒRNU AR UZVEDĪBAS TRAUCĒJUMIEM SOCIĀLPEDAGOĢISKĀS PROBLĒMAS    12
1.1.  Pusaudžu vecumposma raksturojums    12
1.2.  Pusaudžu psihiskā attīstība un personības veidošana    14
1.3.  Savstarpējās attiecības vienaudžu vidū    17
2.  SOCIĀLPEDAGOĢISKO PROBLĒMU BŪTĪBA    20
2.1.  Bērnu uzvedības traucējumu raksturojums    21
2.2.  Deviantas un delinkventas uzvedības veidi un cēloņi    22
2.3.  Bērnu ar uzvedības traucējumiem iekļaušanās skolā    28
3.  NORMATĪVO AKTU, KAS SASISTOŠI MĒRĶGRUPAI, ANALĪZE    31
4.  STARPPROFESIONĀLĀS SADARBĪBAS BŪTĪBA SOCIĀLPEDAGOĢISKO PROBLĒMU RISINĀŠANĀ    34
5.  SIA „BĒRNU OĀZE” MĀKOŅLALNA STRUKTŪRVIENĪBAS BĒRNU AR UZVEDĪBAS TRAUCĒJUMIEM IEKĻAUŠANĀS KAUNATAS VIDUSSKOLĀ    41
5.1  SIA „Bērnu Oāze” Mākoņkalna struktūrvienības darbības raksturojums    42
5.2  Kaunatas vidusskolas apraksts    46
5.3  SIA „Bērnu Oāze” Mākoņkalna struktūrvienības audzēkņu viedoklis par iekļaušanos Kaunatas vidusskolā (anketēšanas rezultāti un analīze)    52
5.4  Kaunatas vidusskolas skolēnu viedoklis par SIA „Bērnu Oāze” Mākoņkalna struktūrvienības iekļaušanās skolā (anketēšanas rezultāti un analīze)    63
5.5.  Kaunatas vidusskolas pedagogu intervēšanas apraksts un analīze    67
6.  STARPPROFESIONĀLĀS SADARBĪBAS MODELIS MĒRĶGRUPAS SOCIĀLPEDAGOĢISKO PROBLĒMU RISINĀŠANĀ KAUNATAS VIDUSSKOLĀ    73
  NOBEIGUMS    80
  IZMANTOTA LITERATŪRA    81
Extract

Šobrīd Latvijā un arī citās valstīs aktuāla jauniešu veiksmīga iekļaušana sabiedrībā, jo jaunu cilvēku nākotne ir saistīta ar valsts nākotni, tās garīgo un ekonomisko izaugsmi. Savukārt, pieaugušie ir atbildīgi par bērna attīstības procesu un to, kā bērns pielāgojas apkārtējai videi. Jau no dzimšanas cilvēka uzvedību visvairāk veido viņa ģimene. No tā, kā mazais cilvēks tiks mīlēts, aprūpēts un cienīts, stipri vien būs atkarīga viņa prasme veidot attiecības ar apkārtējiem, kā arī viņa uzvedība Sociālo pieredzi bērns apgūst arī ārpus mājas (ar draugiem, skolā, masu pasākumos). Socializācijas process ietver ne tikai pasaules izzināšanu, bet arī un galvenokārt sociālo, tostarp tikumisko un juridisko, normu apgūšanu. Šajā procesā ir daudz stihiskuma, kas ietekmē personību, it īpaši tās veidošanas laikā. Stihiski radušās situācijas dažkārt ir pretrunā ar sociālajām prasībām, tāpēc rīcības veida izvēle nenobriedušai personībai nav viegla un prasa lielu atbildības izjūtu [37].
Tēmas aktualitāte
Saistībā ar mūsdienu jauno paaudzi bieži tiek minētas problēmas ar alkoholu, narkotikām, izdarītajiem pārkāpumiem, nepaklausību, nekorektu uzvedību un pat noziegumiem. Lai raksturotu dažāda veida pārkāpumus-zādzības, vardarbību, sabiedrisko normu neievērošanu un tamlīdzīgi, tos pieņemts apzīmēt ar terminu delinkvence. Pieaugušie pārmet jauniešiem, nosoda viņus un par izdarītajiem noziegumiem ievieto viņus pāraudzināšanas skolās vai cietumā.
Psihoterapeite Indra Tretjakova raksta - tikai uzceļot un iekārtojot slēgtas iestādes, kur ievietot bērnus un pusaudžus ar delinkvento uzvedību, lai viņi netraucētu sabiedrībai, nav iespējams samazināt pārkāpumu daudzumu. Šajā vecumposmā viņi aktīvi socializējas, un ilgstoša atrašanās slēgtās iestādēs viņus adaptē šiem apstākļiem. Tātad, jāmeklē veidi, lai nepilngadīgus likumpārkāpējus audzinātu ar pozitīviem piemēriem, pēc iespējas neatraujot viņus no ģimenes un normāla socializācijas procesa [37] .
Pēdējā desmitgadē sevišķi aktuālu nozīmi ieguva tādi jēdzieni kā resocializācija, uzvedības korekcija. Jaunās paaudzes izglītošana un audzināšana atbilstoši katra indivīda spējām un prasībām ir viena no likumpārkāpumu novēršanas iespējām.
1996. gadā Rīgā savu darbību uzsāka brīvprātīgo iniciatīvas grupa "Kopā ar mums" ar mērķi palīdzēt sociālo negāciju rezultātā cietušajiem bērniem atveseļoties un adaptēties vienaudžu vidū. Iesākumā sociālais rehabilitācijas darbs tika veikts Rīgas 1.internātskolā, sniedzot atbalstu bērniem no sociāli nelabvēlīgas vides t.sk. ielu bērniem. Paralēli tika apmeklētas šo bērnu ģimenes. Jau gandrīz 10 gadus tiek rīkotas īpašas vasaras nometnes, kurās cietušajiem bērniem ir iespēja iepazīt kā tas ir - dzīvot ģimenē un rūpēties vienam par otru, nenodarot pāri [22] .
Kopš 2001.gada kā Phare Access 1999 finansētā projekta turpinājumu organizācija sniegusi psiholoģisku un sociāli pedagoģisko palīdzību bērniem no sociāli nelabvēlīgas vides, ielu bērniem, vardarbībā cietušiem bērniem gan Rīgā, gan Latgales reģionā. Ar Sorosa Fondu - Latvija atbalstītu projektu 2002. gada septembrī ir uzsākta alternatīvās aprūpes veidošana bērniem un jauniešiem ar garīgās attīstības traucējumiem [22] .
2000.gadā bāreņu aprūpes centrs "Kopā ar mums" kopā ar Lauderu pagasta pašvaldību atvēra bērnu rehabilitācijas centru "Oāze", kurā katru gadu palīdzību un rehabilitāciju saņem 34 bērni
2000.gadā no labdarības organizācijas "Kopā ar mums" tika izveidota atsevišķa sabiedrība, kura Latvijas Republikas uzņēmumu reģistrā tika reģistrēta, ka sabiedrība ar ierobežoto atbildību SIA „Bērnu oāze” kuras darbības lokā ir
• ilgstoša sociālā aprūpe un sociālie pakalpojumi bērniem bāreņiem un bez vecāku gādības palikušiem bērniem;
• dienas centri bērniem;
• grupu dzīvokli jauniešiem ar garīgas attīstības traucējumiem;
• sociālā rehabilitācija bērniem ar uzvedības traucējumiem.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −28,40 €
Work pack Nr. 1314594
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register