Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:669250
 
Author:
Evaluation:
Published: 23.02.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 27 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  2-3 gadus vecu bērnu fiziskās un psihiskās attīstības raksturojums    5
1.1.  Pirkstiņu rotaļas – folkloras un bērnu literatūras analīze    9
  Pirkstiņu rotaļu izmantošanas 2-3 gadus vecu bērnu aktivitātes veicināšanai psihofizioloģiskais pamatojums    12
2.1.  Kustību nozīme bērna psihes attīstībā    12
  Rokas kustību ietekme uz bērna runas attīstību    15
  Pirkstiņu rotaļu izmantošana bērnu aktivitātes un attīstības sekmēšanai    17
3.1.  Pirkstiņu rotaļu darbību izmantošana bērnu runas attīstībā pirmā jaunākā grupā    20
3.2.  Pirkstiņrotaļu aprobācija pirmajā jaunākajā grupā    22
3.3  Pirkstiņrotaļu izmantošana pedagoģiskā procesā    29
3.4.  Eksperimentālās grupas attīstības novērošana    41
  Secinājumi    53
  Izmantotie avoti un literatūra    57
  Pielikumi    59
Extract

Pirmsskolas vecuma bērna raksturojums dažādās teorijās ir atšķirīgs. Plašāk izmantotas pedagoģijā un psiholoģijā ir Ē. Eriksona, Ž. Piažē, A. Zaporožeca, Ļ.Vigotska, D.Elkoņina atziņas. Lai pirmsskolas vecuma bērnu attīstības procesu pilnībā izpratsu, jāņem vērā arī fiziskā nobriešana un fizioloģiskās norises orghanismā. Tāda informācija atrodama A. Valtnera, G. Svences un I. Puškareva darbos.
Trīs gadu vecumā bērna fiziskā un fizioloģiskā attīstība vairs nenotiek tik strauji, kā tas novērojums pirmajos divos dzīves gados, kad strauji pieaug ķermeņa masa, attīstās dažādu orgānu sistēmas un pilnveidojas to funkcijas, bērns apgūst tādas pamatprasmes kā staigāšana un runa. Trīs gadu vecumā bērns straujāk stiepjas garumā nekā pieņemas svarā, tāpēc augums kļūst slaidāks (Valtneris, 2001. 149)
Trīs gadus vecs bērns jau veikli pārvietojas, saprot apkārtējo runu un pats runā, izmantojot diezgan plašu vārdu krājumu. Šajā periodā raksturīga liela kustību aktivitāte, tomēr kustību precizitāte vēl nav pietiekami izkopta, īpaši neveikla ir sīkā muskulatūra. Bērnu muskuļi šajā periodā strauji aug un ir labāk attīstīti nekā bērnu spēja tos kontrolēt. Daudzveidīga darbošanās ar dažādiem priekšmetiem un kustību aktivitāte veicina ne tikai muskulatūras un kustību koordinācijas attīstību, bet arī sekmē bērna vispārējo attīstību, nostiprina veselību.
Savukārt rokas sīkās motorikas treniņš veicina bērna runas un valodas attīstību, sekmē domāšanas un iztēles pilnveidošanos. Sīkās motorikas attīstība palīdz bērnam agri apgūt prasmi zīmēt, veidot, nodarboties ar daudzveidīgu radošo darbību.
Trīs gadu vecumā bērniem aizvien vairāk parādās nepieciešamība pēc savstarpējas saskarsmes un komunikācijas, kopīgas darbības. Ja līdz 3 gadiem bērni vairāk ir aizņemti ar rotaļām vienatnē un drīzāk rotaļājas blakus citiem nekā kopā ar viņiem, tad trīs gadu vecumā pamazām rodas interese un vēlme rotaļāties kopā ar citiem bērniem.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −50,24 €
Work pack Nr. 1239173
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register