Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:700156
 
Author:
Evaluation:
Published: 13.10.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Sociālā pedagoģija kā zinātne   
2.  Sociālās pedagoģijas avoti   
3.  Sociālās pedagoģijas saikne ar citām zinātnēm, šo saikņu izpausmes veidi   
4.  Sociālās pedagoģijas kā zinātnes attīstības vēsture   
5.  Socializācijas process, tā faktori un iespējamie riski   
6.  Sociālā pedagoģija un sociālais darbs: kopīgais un atšķirīgais   
7.  Sociālpedagoģiskā darbība, tās saturs un jomas   
8.  Sociālais pedagogs, viņa profesionālā kompetence un darbības funkcijas. Sociālā pedagoga standarts   
9.  Bērnu un ģimenes sociālpedagoģiskā aizsardzība   
10.  Bērnu un jauniešu devianta uzvedība, tās cēloņi, izpausmes veidi   
11.  Bērnu un jauniešu atkarības: cēloņi, izpausmes, novērošanas iespēja   
12.  Pašagresija, tās cēloņi un izpausmes veidi   
13.  ‘’Ielas bērni’’   
14.  Vardarbība, tās cēloņi, izpausmes un sociālpedagoģiskā darbība tās mazināšanā   
15.  Viktimitāte   
16.  Bērnu un jauniešu kriminalitāte, tās mazināšanas iespējas   
17.  Sociālā korekcija, pāraudzināšana   
18.  Sociālpedagoģiskās darbības metodes un tehnoloģijas   
19.  Citu valstu sociālpedagoģiskā darba pieredze   
Extract

Zinātne par praktisku uzskatāma tad, ja prakses mērķi, tās jēga ir teorijas pamatprincips. Pedagoģija ir uzskatāma par praktisku zinātni, jo tās teorijas un prakses pamatā ir viens princips: izaudzināt bērnu un jaunieti par patstāvīgu un atbildīgu cilvēku.
Pašreizējo situāciju sociālajā pedagoģijā raksturo prakses attīstība, kas pamatojas valsts sociālo reformu un attīstības politikā. Sociālās pedagoģijas teorija atpaliek no prakses. Zinātnes atbilde uz straujo prakses attīstību ir sociālās pedagoģijas ienākšana augstskolās, publikācijas laikrakstos un konferenču referātu publikācijās.
Sociālā pedagoģija kā zinātne mūsdienās orientēta uz citu sociālo un humanitāro zinātņu atziņām un rezultātiem, piemēram, politiski ekonomisko valsts teoriju, sociālo politiku, socializācijas teoriju, mācību teoriju, sociālpsiholoģiju. Citu radniecīgo zinātņu atziņu integrācija sociālajai pedagoģijai ir īpaši raksturīga un varbūt ir pat tās būtība.
Termins “sociālā pedagoģija” radies Vācijā aptuveni 19.gs.vidū. Zinātnieks Kārlis Māgers (K.Mager) to darinājis kā alternatīvu terminam “kolektīvā pedagoģija”, kas bija pretstats “individuālpedagoģijai”. Savukārt Frederiks Dīstervēgs, zinātnieks – domātājs, vēlējies paplašināt savu klausītāju zināšanas izglītībā un lietojis terminu “sociāls”, runājot par prakses un teorijas vienotību, ko svarīgi izprast, apgūstot pamatizglītību. Zinātnieka izvirzītā tēze “Mācīties darot” sasaucās ar humānisma paradigmu sociālajā pedagoģijā – mācīties, radot un ticot labajam cilvēkā.
Arī F.Dīstervēgs, respektējot zinātniekus Ž.Ž. Ruso (J.J.Rousseau), J.H. Pestalociju (J.H.Pestalozzi) un vēlāk F.Frēbeli (F.Froebel), ticēja, ka cilvēki spēj attīstīties, respektēt un rūpēties viens par otru un strādāt kopējai labklājībai jēdziena “sociāls” ietvaros. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register