Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:731910
 
Author:
Evaluation:
Published: 13.01.2011.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 6 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    3
  Annotation    4
  Ievads    5
1.  Ģimenes nozīme    7
1.1.  Funkcionālas ģimenes    8
1.2.  Disfunkcionāla ģimene    9
2.  Skolas un ģimenes sadarbība    11
3.  Skolotāju un skolēnu sadarbība mācību procesā    13
3.1.  Demokrātiskis stils    14
3.2.  Autokrātiskais stils    15
3.3.  Neiejaukšanās stils    15
4.  Sadarbības organizācijas formas un metodes    16
5.  Pētniecisko datu analīze    18
5.1.  Skolēnu anketēšanas analīze    18
  Secinājumi    25
  Izmantotā literatūra    27
Extract

Ievads

Mēs katrs nākam no ģimenes. Dzīves pieredzi bērns gūst ģimenē, kur pirmos dzīves gadus viņa vislielākās autoritātes lielākoties ir mamma un tētis.
Skolas un skolotāji ir mainīgi. Tas viss var nākt un iet, bet ģimene mums katram būs cilvēki, kas visu laiku rūpējas par saviem bērniem, audzina un māca viņus, ietekmē viņu vērtību sistēmas veidošanos un lēmumu pieņemšanu turpmākajā dzīvē. Bērnu fiziskā, emocionālā labklājība un attīstība lielā mērā ir atkarīga no ģimenes, jo ģimene apzināti vai neapzināti ir savu bērnu pirmā audzinātāja. Skolas un ģimenes sadarbība veidojas raita un dabiska, ja skolotāju un vecāku kontaktu laikā tiek apspriesti ne vien savstarpējie pienākumi, noskaidrotas saistības, izteikti pārmetumi, bet patiesa un sirsnīga sadarbība un palīdzība. Bieži skolotāji iesaka vecākiem nolaist zemāk prasību latiņu pret savu bērnu, paužot prieku par sava bērna sasniegumiem un uzsvērt viņa panākumus.
Skola skaidri pauž viedokli, ka vecāki ir bērnu pirmie izglītotāji un atbilstoši partneri mācību procesā. Vecāki ir personības, kas var sekmēt un dažādot mācību darbu klasē un ārpus tās. Vienlaikus gan vecākiem, gan skolotājiem jāiegulda liels darbs, lai iemācītos uzmanīgi, saprotoši novērot bērnus, analizēt viņu rīcības motīvus, meklēt un atrast veiksmīgākos līdzekļus, lai pārvarētu grūtības.
Viens no vecāku svarīgākajiem pienākumiem ir cieņas un pašcieņas ieaudzināšana bērnos, kā arī rūpes par izglītības iegūšanu. Dažāda ir vecāku attieksme pret bērnu, viņa audzināšanu.
Ģimene. izvien vairāk sabiedrībā jūtama nostāja, ka lielākā atbildības daļa par bērna attīstību un audzināšanu jāuzņemas izglītības iestādēm. Vienai vecāku daļai neatliek laika bērnu audzināšanā dažādu iemeslu dēļ, skolēnam nav atbalsta ģimenē mācību problēmu risināšanā. Katrā cilvēkā jau no dzimšanas ir noteiktas spējas, un talanti, kuri viņam ir jāliek lietā, kuri jārealizē dzīves gaitā. Vecāku un skolotāju sadarbība var palīdzēt pilnveidot skolēna izaugsmi.
Zinātniski pētnieciskā darba temata izvēli noteica tas, ka svarīgi ir veidot skolēnos, vecākos un skolotājos savstarpēju uzticēšanos, vēlmi palīdzēt viens otram. Tikai tā kopīgi darbojoties, skolēns pilnībā attīstīs savu personību. Darbā tiek pētīts, kā noris ģimenes un skolas mijiedarbība, jo mūsdienās ir ļoti lielas problēmas ar skolēnu uzvedību skolā un attieksmi pret skolotājiem gan no pašu skolēnu, gan no vecāku puses.


Autore vēlos šo sadarbības jomu izpētīt plašāk, iepazīties ar teorētiskajām atziņām un izpētīt, kādi paņēmieni, metodes ir nepieciešamas, lai veicinātu šo sadarbību.
Problēmas aktualitāte un nozīmīgums noteica zinātniski pētnieciskā darbā tēmas izvēli: ”Skolas un ģimenes sadarbība.”
Pētījuma objekts : Pedagoģiskais process vidusskolā.
Pētījuma priekšmets : Ģimenes iesaistīšanās sadarbībā ar skolotājiem vidusskolā.

Pētījuma mērķis : Izpētīt, kā veicināt veiksmīgu sadarbību starp skolotājiem un audzēkņu vecākiem, lai pilnveidotu skolēnu mācību procesa kvalitāti.

Pētījuma hipotēze : Audzēkņu vecāki un pedagogi veiksmīgāk sadarbojas, ja
- orientējas uz skolēna vajadzībām,
- kopīgi piedalās veicamajā darbā,
- skolotājs spēj sniegt vecākiem atbalstu.

Pētījuma uzdevumi :
1. Analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru pētāmās tēmas kontekstā.
2. Noskaidrot skolas un ģimenes sadarbības veiksmīgākās sadarbības formas.
3. Izpētīt skolas un ģimenes sadarbības problēmas.
4. Apkopot secinājumus par veikto pētījumu.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1237034
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register