Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
14,20 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:792373
 
Author:
Evaluation:
Published: 01.10.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads   
  Konkrētu stundu paraugi   
  Dabaszinības 4.kl. “Laiks”   
  Dabaszinības 4.kl. “Cilvēka mūža ritējums”   
  Dabaszinības 4.kl. “Mūsu planēta ”   
  Dabaszinības 4.kl. “Zemeslodes iedzīvotāji”   
  Dabaszinības 4.kl. “Draugos ar apkārtējo vidi”   
  Dabaszinības 4.kl. “Ceļā uz Eiropas Savienību”   
  Dabaszinības 2.kl. “Taureņi”   
  Dabaszinības 4.kl. “Tava pilsēta”   
  Dabaszinības 4.kl. “Mans vārds un dzimšanas vieta”   
Extract

Vispārējo prasmju un iemaņu veidošanās mācību procesā ir aktuāla un mūsdienīga prasība. To nosaka izglītības mērķu maiņa sabiedrībā:
atbildīgas un radošas personības veidošanās
kritiskās domāšanas, īpaši vērtēšanas spēju izkopšana
spēja dzīvot un pielāgoties, saglabājot personības veselumu
spēja pašrealizēties
sociālo prasmju izkopšana
Arī valsts nozīmīgākajos izglītības dokumentos (Valsts izglītības koncepcijā, Izglītības likumā, Valsts pamatizglītības standartā un virknē jauno mācību priekšmetu standartos) īpaši uzsver personības attīstību, akcentu pārbīdi no faktoloģisko zināšanu apguves uz praktisko lietojumu, uz attieksmju un vērtību veidošanos. Valsts pamatizglītības standartā ir prasības nevis kādam atsevišķam mācību priekšmetam, bet gan kopīgas prasības, kas veido personības kompetences.
Vispārējās prasmes un iemaņas, kas minētas pamatizglītības standartā, atklājas daudzveidīgos izglītošanās aspektos, un tās jāvingrina dažādos mācību priekšmetos.

Lai izglītošanās process kļūtu jēgpilns un apjēgts, skolēnam vispirms vajadzētu atbildēt uz jautājumiem:

kāpēc es mācos
kā es mācos
ko es varu dot citiem
kas manī vērtīgs
kāda ir mana personības būtība
kā es varu mainīties
ko es gribu sasniegt
Šāda veida jautājumus spēj uzdot un uz tiem arī meklēt atbildes, ja tiek aktivizētā skolēna izziņas darbība, ja tiek sekmēta viņa kritiskā domāšana un aktīva, ieinteresēta paša darbošanās.
Stundās, kurās īpaša uzmanība tiek pievērsta vispārējo prasmju un iemaņu veidošanai, skolēni
balstās uz savu iepriekšējo pieredzi
strādā ar informāciju, to pētot, strukturējot, izvērtējot, interpretējot
apmainās ar iegūto pieredzi, zināšanām
diskutē, pamato un aizstāv savu viedokli, ir toleranti
izvērtē savu un savu klases biedru darbību
Skolotāji šajās stundās:
nepārstāv vienu pareizo viedokli
sekmē atklātas un draudzīgas vides veidošanos
balstās uz skolēnu iepriekšējo pieredzi
uzklausa katru
mācās kopā ar skolēnu.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register