Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:829632
 
Evaluation:
Published: 27.01.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 21 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Extract

20. gs. viena no ievērojamākajām reformpedagoģijas laika personībām ir Georgs Keršenšteiners , kura izglītības teorijas metodoloģiskais pamats ir aksioloģija. „Šīs teorijas priekšmets ir individualitāte, bet cilvēka izglītošanas līdzekli ir kultūras un izglītības vērtības, mērķis- tikumiski brīva personība:. G. Keršenšteiners saka: "Vērtības kopt nozīmē- tās realizēt sevī pašā vai citos cilvēkos, vai arī lietās. Vērtību apzinīga sevī pašā realizēšana ir pašaudzināšana. Vērtību apzinīga citos realizēšana ir līdzcilvēku audzināšana".
Vērtībizglītības raksturojumu ir sniedzis arī Latvijas izcilais pedagogs J.A. Students: "Audzināšanu sekmīgi var ievadīt un veidot vienīgi tad, ja atzīst, ka ir nemainīgas vērtības, ka ir normas, ar kā palīdzību audzināšanas gaita un cilvēka rīcība jāvērtē"[4, 46].
Tātad tikumiskās audzināšanas pamatā ir vērtības – vērtībizglītība. Pamatvērtības ir nemirstīgas, mainās tikai vērtību interpretācija vidē. Lai labāk to izprastu, ir jāpēta pusaudžu vecumposma īpatnības, kas būtiski parāda savu pieeju vērtībām. Līdz ar to tikumiska audzināšana ir citā skatījumā.
Tāpat kā visas dzīvas pasaules attīstībā arī cilvēka personības izaugsmē notiek zināmas likumsakarības. Gan mācību, gan audzināšanas darbā ir ļoti svarīgi ņemt vērā šīs sakarības. Atkarībā no tā, kādā vecumā ir skolēns, dažādas viņa īpatnības var izpausties gan ikdienas darbībā, gan attieksmē pret ārējo vidi. Tikai pārzinot vecumposmu īpatnības, skolotājs var sekmīgi strādāt, sadarboties ar saviem audzēkņiem.
Jaunākajā skolas vecumā - no 7-11 gadiem - skolēnam tas ir lielu un būtisku pārmaiņu laiks. Jaunā skolas kārtība ienes sasprindzinājumu nervu sistēmā. Nozīmīga šī vecuma īpatnība ir atdarināšana, aktivitāte. Skolēns ir viegli ietekmējams un iekļaujams sabiedriskajā darbā un uzdevumu sistēmā. Audzināšanas procesā jāievēro intelektuālās, tikumiskās, darba un estētiskās audzināšanas aspekti. Tiem jābūt harmoniskā vienotībā. Vadošās darbības veids ir - mācības rotaļājoties [21, 28].
Jaunākajā skolas vecumā skolēni augstu vērtē skolotāja autoritāti. Skolotāja teiktais tiek uzņemts bez iebildumiem. Skolēni atdarina skolotāju. Ievērojot to, jaunākajā skolas vecumā ir viegli veidot nozīmīgus ieradumus - strādāt, būt disciplinētam, ievērot pieklājības normas utt.

Author's comment
Editor's remarks
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,48 €
Work pack Nr. 1237714
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register