Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Iekļaujošā skola kā demokrātiskas sabiedrības sastāvdaļa

     Evaluated!

    Term Papers47 Pedagogy

21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:854748
 
Evaluation:
Published: 22.06.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 54 units
References: Used
Extract

Mūsu visu - Latvijas pilsoņu un iedzīvotāju - kopējais mērķis ir veidot nākotnes sabiedrību - ekonomiski patstāvīgu, izglītotu, tolerantu un uz ētiskiem un estētiskiem principiem balstītu. Bērni un jaunieši, kuri šobrīd vēl sēž skolas solā, ar savu darbu un attieksmi pret līdzpilsoņiem veidos nākotnes sabiedrību Latvijā. Tāpēc ir svarīgi panākt, ka jau bērnībā ir apgūta spēja pieņemt un cienīt viens otru, neatkarīgi no viņu rases, tautības, politiskās un reliģiskās piederības, veselības stāvokļa un citiem ar katra indivīda personīgo brīvību un tiesībām saistītiem faktoriem.
Visā pasaulē, arī Latvijā arvien biežāk pēdējos gados izskan jēdzieni-,,iekļaujoša skola’’, ,,iekļaujoša izglītība’’. Tas liecina par visas sabiedrības virzību uz humānu un demokrātisku domāšanu, kurā prioritārs ir modelis-,,mācāmies kopā, dzīvojam kopā’’. Latvijas izglītības sistēmā viena no pašreiz aktuālām reformām sasistās ar skolēnu ar īpašām vajadzībām veiksmīgāku integrāciju skolā, ko apliecina arī IZM izvirzītās pamatnostādnes ,,Izglītības attīstības koncepcija 2006.-2010.gadam’’.(Nīmante,2007)
Iekļaujošā skola ir konceptuāli pilnīgi jauna pieeja. Te būtu jāizprot arī integrācijas jēdziens. Integrācijas rezultātā atsevišķi bērni ar īpašām vajadzībām nonāk vispārizglītojošās skolas sistēmā, kur gan pati skola, gan aptverošā sabiedrība gandrīz nemainās. Turpretī iekļaujošā izglītība ir process, kura rezultātā mainās abi šie lielumi. Katru skolēnu, katru bērnu augsti vērtē, lai cik smagas pakāpes problēmas viņam būtu. Tās pieņem un ar tām strādā. Šis priekšstats sakņojas pārliecībā, ka ikvienam bērnam ir tiesības piederēt pie tās pašas sabiedrības, kur visiem pārējiem. To varētu uzskatīt par jaunas domāšanas skolu, kas spētu pieņemt šādus bērnus un kurā būtu skolotāji, kas varētu ar viņiem strādāt, turklāt ar katru individuāli. Tātad- praktiski īstenot ideālus par sabiedrību visiem. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register