Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:860194
 
Author:
Evaluation:
Published: 01.06.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Uzticēšanās vadītāja un padoto starpā balstās uz:
• līdzīgumu – kopīga pagātne, personiskās īpašības, hobiji, vienāda rase, tautība, līdzīga izglītība, specialitāte, ticība, dzimtā vieta, kopīga mācību iestāde, līdzīga sociāli ekonomiskā bāze;
• iepriekš paredzamību – vairumam vadītāju ir prasība, lai viņu padoto rīcība un reakcija būtu vienmēr iepriekš paredzama, lai padotiem ieturētu stabilu, noteiktu darba stilu, lai arvien varētu uz viņiem paļauties;
• psiholoģisko stabilitāti – padotajiem nepieciešama psiholoģiskā, garīgā stabilitāte – veselīgs dzīves uzskats, gatavība risināt problēmas, viņus nesaista dažādi personīgas dabas aizspriedumi vai pārmērīgs jūtīgums;
• kopīgu pagātni – saista kopīgi pavadīts laiks skolā, augstskolā, armijā, vienā darba vietā.
Lai to panāktu, vadītājam – līderim jāapgūst ne tikai daudz vadības prasmju, bet arī zināšanas par raksturīgo īpašību izkopšanu, līdz ar to arī- vispārējas personības attīstību, ko raksturo jaunas attieksmes un jaunu uzvedības modeļu apgūšana. Vadītājs par līderi var veidoties, analizējot savu un citu vadītāju pieredzi un mācoties no tās, tāpēc vadīšanā būtiskākā vieta tiek ierādīta indivīdam raksturīgo uzvedības modeļu analīzei, apzinātai maiņai un vispārējai personības attīstībai, izmantojot mācībās individuālo un grupu konsultāciju (angļu val. – coaching) un pieredzes apmaiņas metodes. Svarīga vieta mācību iestādes vadītāja attīstības gaitā tiek ierādīta pašanalīzes un pašattīstības prasmju apgūšanai, kas ļauj vadītājiem turpmāk patstāvīgi strādāt savu prasmju attīstīšanā un darīt to ikdienā, analizējot savu un kolēģu darbu.
Daudz laika jāvelta vadītāju attieksmes analīzei un maiņai pret sevi, kolēģiem, padotajiem darbiniekiem, darbu u.c., kas uzskatāms par svarīgāko līderu veidošanās procesā.
Būtiskākais, par ko vienmēr jāatcerās vadītājam ir tas, ka būt līderim nozīmē, ka jārāda piemērs padotajiem (darbinieki ievēros un novērtēs vadītāja darbus, nevis teikto), jāriskē saprātīgi, jāparūpējas, lai atbalstītāji būtu vairākumā un to skaits nemitīgi pieaugtu, jāmotivē un jāstimulē darbinieki kvalitātīvas darbības veikšanai un pilnveidei.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1229869
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register