Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:875693
 
Author:
Evaluation:
Published: 17.04.2007.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Lai uzrakstītu par skolotāja personību un tā ietekmi uz viņa profesionālo darbību, tad vispirms būtu jāaplūko definīcijas, par to kas tad ir “personība”!
Personību veido vairākas lietas un tās ir: griba, spējas, emocionālā sfēra, iemaņas, intelekts, temperaments, zināšanas, raksturs un vajadzības.
Lai izprastu kā personība ietekmē skolotāja profesionālo aplūkošu dažus no iepriekšminētajiem punktiem.
Jēdzienam intelekts ir vairāki skaidrojumi. Viens no šādām definīcijām skan šādi “intelekts ir intelektuālo spēju struktūra jeb spēja risināt uzdevumus”
Pēdējā laikā nereti var dzirdēt runājam par cilvēka intelekta koeficientu- IQ. Tiek piedāvāti dažādi testi intelekta koeficienta noskaidrošanai, intelektuālās spēles utt. Sabiedrībā tiek pārspriests cik viens vai otrs cilvēks, ļoti bieži tas skar arī skolotājus, ir intelektuāls. Bet kas tad ir intelekts un ko tas sevī ietver?
Intelekts sevī ietver uzkrātās zināšanas, domāšanas īpatnības, praksi un spēju to visu apvienot.
Man šķiet, ka, lai skolotājs būtu intelektuāls viņam ir nepieciešamas zināšanas, un jo vairāk jo labāk, jo zināšanas veicina cilvēka attīstību un izaugsmi. Līdz ar to zināmā mērā nodrošina cilvēka sasniegumus gan privātajā, gan sabiedriskajā dzīvē. Skolotājs, kuram piemīt vispusīgas zināšanas ir patīkams un interesants sarunu biedrs, ne tikai apkārtējiem līdzcilvēkiem un kolēģiem, bet noteikti arī saviem skolēniem.
Bez zināšanām nemazāksvarīga nozīme ir skolotāja domāšanas īpatnībām, praksei un spējai to visu apvienot.
Tā kā katrs cilvēks ir unikāla un neatkārtojama personība, tad arī katram ir vairāk, vai mazāk savādākas domāšanas īpatnības, kas nodrošina neatkārtojamību un ģenialitāti. Kas ir ļoti svarīgi pedagogam un viņa darbībai, jo ja skolotājs ir izdomas bagāts un interesants, tad bērniem kontakts ar viņu sagādā prieku un viņi labprāt mācās to priekšmetu/-us, kurus viņiem pasniedz šis skolotājs.
Bez dažādu zināšanu apguves un prakses skolotājam ir nepieciešama pašaudzināšana, jo ļoti liela nozīme un ietekme uz skolotāju(un cilvēku vispār) personību ir paša gribasspēkam, kurš nereti strādā kā dzinulis, liekot saņemties un darīt lietas, kas, varbūt ne tik ļoti patīk.
Daudzas personības īpašības un iezīmes tiek ģenētiski iemantotas no senčiem, tas zināmā mērā attiecas arī uz intelektu, bet ne tikai, jo iedzimtie faktori nedod rezultātus, ja tos pareizi neattīsta. Un apkārtējā vide ir viens no svarīgākajiem intelektuālās attīstības faktoriem. Jo tā aktīvi piedalās personības audzināšanā un attīstīšanā.…

Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,48 €
Work pack Nr. 1177990
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register