Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:891965
 
Author:
Evaluation:
Published: 07.03.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Globalizācijas process, starptautiska konkurence, ierobežotais finansējums, cilvēkresursu trūkums liek pārdomāt, cik lietderīgi izmantojam pieejamos resursus valsts un sabiedrības attīstībai. Daži piemēri: valstī trūkst indžinieru, nav, kas strādā skolās. Kas liek domāt, ka kaut kas nav kārtībā ar resursu izmantošanu augstākajā izglītībā. Konkurence nav augsta budžeta finansētajās studijās augstskolā. Studiju process ir tāds, kas lielākajai daļai studentu ir pa spēkam. Bet neviens taču nav teicis, ka, pabeidzot augstskolu, ir jāstrādā profesijā, kas par valsts budžeta līdzekļiem ir apgūta. Laiks pārdomāt par tādiem finansēšanas principiem augstākajā izglītībā, kas vērsti uz rezultātu, uz sabiedrības interešu īstenošanu.
Iespējams, ka ņemot vērā darba tirgus prognozi, nepieciešams laikus paziņot, kurām specialitātēm atbilstošajās profesijās strādājošiem un kādā kārtībā kredīts tiks dzēsts. Tālākais būs paša absolventa izvēle-strādāt specialitātē, kur izglītība iegūta, vai dzēst kredītu pašam. Tātad resursu pareiza izvēle un risināšanas virziens sekmēs izglītības ilgstpējības nepieciešamību.
Izlītības ilgstpējīgas attīstības galvenais virzošais spēks ir zināšanas par cilvēka un dabas vienotību, dzīves pieredze un cilvēku savstarpējas draudzīgas attiecības.
Prognozēts, ka līdz 2050. gadam Zemes iedzīvotāju skaits sasniegs 9 miljardus, vairākums cilvēku dzīvos pilsētās. Taču tad palielināsies pieprasījums pēc pārtikas, dzeramā ūdens, celtniecības materiāliem, kurināmā būs tik liels, ka planētas dabas resursi būs uz izsīkšanas robežas. Ja cilvēce neatradīs risinājumu vides, sociālās, ekonomiskās attīstības ilgtspējībai, gadsimta vidū mūs visā pasaulē piemeklēs problēmas, kādas tagad ir atsevišķos reģionos neražas vai kara laikā t.i. būs globāls bads,trūks dzeramā ūdens, piemelēs dabas stihijas. Izglītības attīstības ilgtspējīgums nepieciešams globālo problēmu risināšanai jau šodien.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register